Millaiset vetovaljaat?

Koiran perusopetus

Valvoja: Maarit Seppänen

Vastaa Viestiin
mira03

Millaiset vetovaljaat?

Viesti Kirjoittaja mira03 » 18.1.2007 16:06

Heips!

Minkäslaisia vetovaljaita te käytätte koirillanne esim. hiihdossa? Myös valjaiden koko kiinnostaa varsinkin narttujen. Itselläni on lkss narttu joka on aika pienikokoinen. Tietysti myös liikkeitä/verkkokauppoja olisi kiva tietää...
Huskyvaljaita olen katsellut, mutta sopivatko ne muuten lenkkeilyyn?

Kiitti jo etukäteen!

Eero Könönen
Suuri guru

Viesti Kirjoittaja Eero Könönen » 18.1.2007 16:28

Tuolta ainakin löydät tietoa:
http://www.vul.fi/koirahiihtoopas.htm
Meillä on kevyehköllä nartulla koon 4 valjaat.
Kuva

Eero Suokonautio

Viesti Kirjoittaja Eero Suokonautio » 18.1.2007 21:12

Meillä on huskyvaljaat kkss uroksella ja parin viikon kokemuksella vaikuttaa oikein hyviltä. Hiihtämään ei olla vielä päästy, mutta juostessa tuntuu toimivan ja olevan mukavat myös koiralle. Sieltä valjakkourheilijoiden sivuilta löytyy verkkokauppakin, josta niitä saapi.

safka

Viesti Kirjoittaja safka » 19.1.2007 07:29

Meidän valjaamme on tehnyt Arja's Art (http://www.arjasart.com/), jotka ovat toimineet hiihtäessäkin erittäin hyvin.

Sivuilta löytyy linkki jälleenmyyjiin.

Hallanvaara

Viesti Kirjoittaja Hallanvaara » 16.12.2008 23:19

Nostelen vanhaa aihetta esille koska itsellä valjaiden hankinta mielessä. Onko jollakulla kokemusta Peerlinen X-back-valjaista? Kuinka kestävät tms. ovat?

Näyttäisi olevan kohtuu hintainen.

Kirsi Henttu
AVO-luokan keskustelija

Viesti Kirjoittaja Kirsi Henttu » 17.12.2008 12:58

Vullin sivuilta löytynee ostoslinkki. Sprinttivaljaat on osoittautuneet parhaiksi omilla koirilla. Näillähän ei maratoneja vedetäkään.

Hallanvaara

Viesti Kirjoittaja Hallanvaara » 1.2.2009 21:38

No nyt on ostettu ja testattu edellä mainitut valjaat. Maahantuoja myy itse suoraan joten hinta oli ok ja olen nyt tehnyt muutaman kelkka- sekä suksilenkin nuoren koiran kanssa. Sprinttivaljaat ovat todellakin hyvät, riittävän kevyet etteivät haittaa ja kuitenkin lujat. Koira oppi juoksemaan niiden kanssa helposti. Hyvää tavaraa näyttävät nuo oikeat kisavaljaat olevan.

Kaiken lisäksi touhu on todella hauskaa!

Vastaa Viestiin