Ekoihin näyttelyihin!

Koiran perusopetus

Valvoja: Maarit Seppänen

veijo toimela

Re: Ekoihin näyttelyihin!

Viesti Kirjoittaja veijo toimela » 17.3.2005 10:58

Komia on aina komia (ainaki omistajan silimissä...), mutta niin tässä kuin missä muussaki lajissa myös "päivän kunto" vaikuttaa. Joskus vain koira on yks perk...vötky eikä liiku mihinkhän reiphasti, nössöttää paikoilhan meleko apaattisena eikä "esiinny". Toisena päivänä taas niin terhakkana, että oksat pois ja homma kotia. Kommeitten ruusukkeitten kans (ei kylläkhän omakohtasia kokemuksia =o) )

Ja isännällä/emännällä tai kuka sitten esittääki, on myös suuri merkitys; jos homma ei tunnu oikein omalta, ei varmasti tule hyvä kokonaiskuva...joskin jos koira on ehottoman huippu rodunomaselta rakenteelthan ja liikkuu vielä hyvin ja tuomari on puuhastellu näitten hienojen mettästyskoirien kans ja sitä kautta tietää miltä pittää näyttää että on mahollisuus toimia myös riistalla rakenthensa puitteissa, niin aivan varmasti sellanen koira saa aina erinomaset arvostelut. Ansionsa mukhan.

Sitten on meitä, jotka ittekki vähän tuulella pellaavat ja asenne ei ole täysin kohilhan näyttelyhomhin, niin se "rajakoira" ERI/EH/H saattaa pyöriä missä palakinnossa tahansa ;o)

Heikki Sarvikivi

Re: Ekoihin näyttelyihin!

Viesti Kirjoittaja Heikki Sarvikivi » 19.3.2005 11:07

Totta pakiset, Veijo! Koska itsekin kuulun noihin mettästärevittyihin perusjököttäjiin, olen antanut (=saanut antaa) esittämisen asiantuntevan häntlerin käsiin. Ilman sitä ei Santusta olisi koskaan tullut MVa. Olisin nimittäin lopettanut koko leikin ekaan serttiin!
Siitä muistuu mieleen Tammeliinskan kommentti, jonka hän heitti minulle kehän laidalle omalla, väärentämättömällä tyylillään arvostelun loputtua: "On se hyvä, että nuo mettämiehetkin oppivat käyttämään handleria!" Joku olisi voinut käsittää sen lieväksi vinoiluksikin.
Suosittelen muillekin häntlerin käyttöä. Itse olen PALJON velkaa Maunon Minnalle. Oma haluttomuuteni heijastui nimittäin koiraankin niin, että vieläkin sillä on Minnan nähdessään selvästi ensimmäinen ajatus: "Taas toi perhanan nainen kuskaa miut johonkin typerään kehään"! Oli siinä Minnaparalla töitä saada koira esiintymään edes jollain tavalla. Mutta teki ja osasi!

Erika Sivonen
REPPUKOIRA!
Viesti:

Ekoihin näyttelyihin...

Viesti Kirjoittaja Erika Sivonen » 27.2.2006 19:23

On meillekkin tulossa keväällä uusi pieni mynsterinseisoja (entisen saksanseisojan tilalle :( ) Ois tarkotus mennä sen kanssa näyttelyihin. Miten mynsteriä esitetään (millainen oikea seisotus) ja millaisen hihnan se tarvitsee? Ei olla ennen käyty näyttelyissä mutta käyn katselemassa meininkiä ennen ensi koitosta.

marja katajamaa
REPPUKOIRA!
Viesti:

Viesti Kirjoittaja marja katajamaa » 28.2.2006 11:32

samalla lailla kun muitakin mannermaisia rotuja. voi niitä aikoja, kun metsästyskoiria ei tarvinnu sen koommin esittää ja händlätä...
Kuva

Vastaa Viestiin