Näätää seisojan kanssa - kokemuksia?

Keskustelua kanakoiran riistatyöstä.

Valvoja: Maarit Seppänen

ian ramsay
NUO-luokan keskustelija

Viesti Kirjoittaja ian ramsay »

[quote="Mikko Riutola"]Vanha aihe, mutta nostetaan ylös:

Kuva

Ja ampumista lukuunottamatta 100% koiran itse hoitama. Sitä se ei vielä ole oppinut.
Otin herran mukaan lähinnä jaloittelemaan kun lähdin viemään näädän rautoja eräälle harjulle jossa pari päivää sitten oli kovasti jälkiä.

Harjun päässä alkoi vimmattu jäljestäminen, arvelin jäniksenjälkien kiinnostavan enkä noteerannut mitenkään.
Reilu puoli tuntia meni rautakotelon kanssa touhutessa, ja ollessani valmis alkoikin kuulumaan harvinaisen komea haukku, kuten nyt saksanseisoja osaa :D .

UPEE RIISTATYÖ TÄSTÄ MÄ TYKKÄÄN KUN SAKSANSEISOJAA KÄYTETÄÄN MONIPUOLISESTI SINÄHÄN SE OOT SILLE "OPETTANUT" ETTÄ TÄTÄKIN PYYDETÄÄN JA HETI KOIRAS INNOSTU KIVA KUN PANIT KUVAN MUKAAN ONNEKSI OLKOON
tirre

Mikko Riutola
AVO-luokan keskustelija

Viesti Kirjoittaja Mikko Riutola »

Juu, kyllä seisojastakin näätäkoiran saa.
Em. tapauksen jälkeen on vienyt isännän jälkeä pitkin kahdesti maakomolle, joista ei geodeettisistä syistä johtuen ole tulosta kylläkään saatu.
Itseasiassa pirun näppärää, itse ei tarvitse hiihtää kaikkia ryteikköjä läpi jäljen perässä kun koira tekee sen :D.

Heikki Sarvikivi
REPPUKOIRA!

Viesti Kirjoittaja Heikki Sarvikivi »

:roll:
Viimeksi muokannut Heikki Sarvikivi, 7.10.2013 09:41. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Mikko Riutola
AVO-luokan keskustelija

Viesti Kirjoittaja Mikko Riutola »

Ei miun tarvi ottaa, miulla on jo :D.
Tarkoitus vain oli vahvistaa aiempia kokemuksia, että kyllä seisojasta ihan hyvän näätäkoirankin saa.
Siitähän tässä ketjussa oli kysymys.

Mie vaan olen tottunut käyttämään tuota monipuolisesti, eli sitä jahdataan mitä mihinkin vuoden aikaan on metsästettäväksi.
Ja hyvällä omalla tunnolla voi ampua linnun pari enemmän kun on joku petokin poistettu.
Tietysti voihan sitä treenata vaikka noutoa 10kk vuodessa jos niin tahtoo, kukin tyylillään.

Jukka Palin
Pentu

Viesti Kirjoittaja Jukka Palin »

Mikon kanssa samoilla linjoilla. Itsestä tuntuu menevän paljon hukkaan, jos pelkän linnunperässä mennään. Itsellä 12v. laikansekoitus, jolla otettu pitkälti yli sata supia, mut nyt alkaa jo ikä painamaan kintereissä. Nyt alkanu viemään 6v karkkaria supille, pari ekaa reissua etsi vaan lintuja ja ihmetteli varmaan miks yöllä :roll: , mutta sitten kolmanella reissulla nappasi supin haukulle ja uskon nyt homman toimivan. Ukko liikkuu, koira liikkuu ja pedot vähenee, hyvää hommaa!

Vastaa Viestiin