Sopiiko minun tarkoituksiin?

Keskustelua kanakoiran riistatyöstä.

Valvoja: Maarit Seppänen

Kettu Repolainen

Viesti Kirjoittaja Kettu Repolainen » 5.12.2006 23:52

Joo en minä eilen sitä keksinyt, että hankimpa tuosta koiran.
Päätös syntyi elokuussa kun 7 kyyhkyä meni kadoksiin ja sen jälkeen 7-10 varista/harakkaa...

Silloin kesällä kun siellä käytiin fasaaneja hakemassa niin se mies jutteli, että on käynyt lapissa riekkoja sillä saksanseisojalla pyytämässä eli ilmeisesti jotain osaa kun sinne asti lähtee.
Pitääpä soitella sille tässä joku päivä, kunpa eivät kaikki pennut menisi ennen...

Käpälämäen Ukko

Viesti Kirjoittaja Käpälämäen Ukko » 6.12.2006 00:38

Joo, ota vaan seisoja, ei noista negatiivisista "asiantuntijalausunnoista" kannata paljon välittää.... jostain se on tähän harrastukseen jokaisen lähdettävä...

Minullakin aikoinaan päätöksen seisojan hankinnasta laukaisi raanaan jääneet linnut.... ei jää enää, tosin ei tule enää niin paljon lintujakaan.. :lol:

Mitään en ole katunut, paitsi tietenkin sitä, etten ottanut seisojaa aiemmin...

Kysyjä on ilmeisemmin varsin nuori... siis hanki vaan pentu, kasvatte yhdessä kanakoirametsästyksen saloihin... se on hieno laji...

Eero Könönen
Suuri guru

Viesti Kirjoittaja Eero Könönen » 6.12.2006 16:18

jura kirjoitti:Olen Erakon kanssa hiukan eri mieltä, mielestäni metsästyskoiran koulutus kuuluu oleellisesti metsästysharrastukseen.
:oMinä taas olen juran kanssa ihan samaa mieltä - sillä täsmennyksellä, että aluksi on koiran koulutukseen panostettava enemmän, kuin sillä metsästämiseen - valmista monikäyttömetsästyskoiraa kun ei pentuna ole saatavilla.
Kuva

Kettu Repolainen

Viesti Kirjoittaja Kettu Repolainen » 9.12.2006 16:55

Mitäs tuosta pitäisi saada selville: xxxxx

Kannattaako kysellä tuon pentuja?

-------------------

Sovitaanko, että ruoditaan yksittäisiä koiria yksityisviesteillä. On vähän epäkorrektia alkaa arvostelemaan koiria tällä julkisella palstalla, vaikkei varsinaisesti kukaan varmaan mitään pahaa tarkoittaisikaan sanoa.

Saksanseisojakerhon tietokannasta löytyy tarkempaa tietoa ko. koirasta.

http://www.saksanseisojakerho.fi/html/tietokannat.htm

Hae koira sieltä nimellä. Joistakin koirista ei ole koekertomuksia saatu vielä ajantasalle.

ADMIN

Vastaa Viestiin