seisontakynnys = näkölintu

Keskustelua kanakoiran riistatyöstä.

Valvoja: Maarit Seppänen

olavi peura
VOI -luokan keskustelija

vahinko

Viesti Kirjoittaja olavi peura » 24.1.2007 20:23

No se oli sellainen pikku työtapaturma. Tulin näet hirvenpyynnistä, kun sateli vettä ihan reippaasti. Päätin käydä seisojan kanssa vielä lenkin. Lähdettiin vasta tuuleen kulkemaan, ja se lähti aika piakkoin menemään. Se tuli siihen sitte takaisin ja kovin tuntu olevan vetoa sellaiseen kuusikkoon. No siinä se pysähty ja katteli minua kummissaan ja oli jotenki oudon varautunu. Yhtäkkiä alko tapahtumaan emä ja vasikka lähti karkuun, koira juoksi sinne niitten eteen niin vauhkosivat minua kohti. Koira parahti kahdesti ja painu vierestäni hirville, mie olin jotenkin niin häkeltyny etten saanu sanaa suusta. Viimein kun ne kiersi minun vierestä niin päätin ampua, osaksi tietty teki mieli saalista mutta toisaalta pistää piste tilanteelle. Seuraaksi löysinkin itseni suon reunasta koira jökötti toisella puolella vasaa ja emä toisella. Loppu kruunauksena mulla ei ollu enää kuin yksi panos, ja vasikka tarvi lopetuksen. Lopetin sen vasikan ja emä ajo minut ja koiran karkusille. Mie koiran käskin seurata ja juostiin häntä koipienvälissä autolle hakemaan lisää ammuksia. Takaisin mennessä emä olikin jo lähtenyt.

Eero Könönen
Suuri guru

Viesti Kirjoittaja Eero Könönen » 24.1.2007 22:35

Kaikin puolin surullinen tarina. :(
Kuva

olavi peura
VOI -luokan keskustelija

noh noh

Viesti Kirjoittaja olavi peura » 25.1.2007 10:53

Mikään tarina jossa sekä koira, että isäntä selviää hengissä takaisin ei ole surullinen.

Reissun seurauksista en puolestaan tiedä muuta kuin, että pakasteessa on lihaa ja että koira hakee nyt kauempaa. :roll:

Eero Könönen
Suuri guru

Re: noh noh

Viesti Kirjoittaja Eero Könönen » 25.1.2007 17:12

nippon1 kirjoitti:...koira hakee nyt kauempaa. :roll:
...hirviä. :wink:
Kuva

olavi peura
VOI -luokan keskustelija

niin

Viesti Kirjoittaja olavi peura » 25.1.2007 20:08

Hakisikin :lol: kyllähän se aika polleaa oli kaadolla, vaan ei se oikein hirvelle silti syttynyt. Liekö ovat liian raskaita noutaa?? Meillä ei enää sen linnun löytämisessä ole niin isoa ongelmaa vaan se on siinä kun ei vaan tahdo topata. Minun puuhia ei aina ihan hirveän vakavasti kannata ottaa, kun tavoitteena tällä koiralla on koekoira...ei tosi kaer-koe vaan kokeilu siitä millaisia nuo on ja mihin ihmeeseen se seisonta muka perustuu. Siinä sivussa jos alkaa lintuja saamaan niin olis jo täydellistä.

Vastaa Viestiin