supijahti

Kohteena olevien harjoituslintujen vaikutus koiran kykyyn käsitellä riistaa

Valvoja: Maarit Seppänen

Vastaa Viestiin
jaska89_

supijahti

Viesti Kirjoittaja jaska89_ » 5.2.2007 20:08

Milloin kannattaa viedä kkss supille.Ajattelin käyttää koiraa apuna supijahdissa kun ilmat lämpenee. :?: koira ei ole seisonut viellä lintuja jos pikkulintuja ei lasketa :lol: ,se on n.10kk ikäinen

J.N

Viesti Kirjoittaja J.N » 6.2.2007 12:45

Minulla koira napsautti ensimmäisen supin kuuden kuukauden ikäisenä, ja ei vielä malttanut pitää seisontaa silloin. Jäniksen ajaminen tosin tuli ongelmaksi sen jälkeen, mutta siitäkin on päästy eroon ja en tiedä johtuiko sekään subaruhommista.

Itse en ehkä seuraavaa koiraa opeta supille ollenkaan, koska tuo "tappajan vaisto" ei ole hirveän käytännöllinen arjessa kun noita kissoja pyörii vähän turhan tiheässä täällä taajamassa..

Koiruus on reilut kaksi vuotta nyt ja toimii linnuilla nykyään kuin seisoja ainakin :roll: .. Supejakin matkalle on jäänyt jo muutaman karvahatun tarpeet..

Eero Suokonautio

Viesti Kirjoittaja Eero Suokonautio » 6.2.2007 13:38

Meillä otti syksyllä seisonnan loukussa olevalle supille, olisko ikää ollu jotain 8 kk. Sen jälkeen on kerran seisonu kissaa, kunnes kissa kiipes puuhun ja koira hyppimään alle. Yritän opettaa pienpedoille aina kun mahdollisuus on. Mukava olis, jos rupeis toimimaan. En pelkää lintutyön kärsivän kun ei ole vielä, mikä kärsisi. :wink:

rote

Viesti Kirjoittaja rote » 9.2.2007 18:46

Meijän neiti oli kans joku 8-9kk kun ensimmäiset supit tapettiin. Käveltiin ehtoo hämyssä sänkipellolla johon oli tuotu Saarioisten kuorima jätettä niin sieltä löysi elukan aina. Tasku lampulla vaan tarkistu missä päin kiilteli silmät niin sinne koiran kans. Kun supi oli paikallaan niin se haukku sitä ja sitten kun supi lähti karkuun niin koira lähti perään ja otti kiinni ja puristeli sitä, taas haukuttiin kun oli paikalla jne... Tossa kolme viikkoo sit olin iltaajelulla ammuin autosta kettua osu suolille, kettu lähti karkuun vaivalloisesti. Mut onnex oli koira takaluukussa, päästin sen sieltä perään sai ketun kiinni anto sille aikas pyörityksen. Kettu oli välillä metri ilmassa kun koira sitä pyöritteli...

Eero Könönen
Suuri guru

Viesti Kirjoittaja Eero Könönen » 9.2.2007 21:47

"Tossa kolme viikkoo sit olin iltaajelulla ammuin autosta kettua..." :shock:
Kuva

rote

Viesti Kirjoittaja rote » 15.2.2007 17:51

:shock: ??

Mitäs ihmeellistä siinä on?

Juha Ylimäki

Viesti Kirjoittaja Juha Ylimäki » 15.2.2007 18:50

Ei siinä mitään ihmeellistä, mutten mä viittis retostella julkisesti asialla, tairat olla hullu mies huittisista :lol:

rote

Viesti Kirjoittaja rote » 17.2.2007 22:27

No anteex, ei mitään sellaista..

Vastaa Viestiin