koirakuume!

Pennun valintaan, hoitamiseen yms. liittyvää keskustelua. Tässä keskusteluosiossa ei pentukauppaa!

Valvoja: Maarit Seppänen

Vastaa Viestiin
sanaton

koirakuume!

Viesti Kirjoittaja sanaton » 14.9.2009 13:40

Olen kärsinyt kauhesta koirakuumesta jo useamman vuoden. Toiveenani olisi lkss. Ongelmana on se että asumme rivitalo kaksiossa, tosin ei ihan kaupungissa, jossa ulkoilu mahdollisuudet ovat hyvät. mieheni on sitä mieltä että asuntoon ei mahdu koiraa ja itse olen erimieltä.
Harrastamme molemmat metsästystä ja itsellä on kokemusta seisovista koirista( ensimmäinen kuoli nuorena syöpään ja toinen jäi aikoinaan exälle avioerossa)Miehellä on kotona ollut pienestä pitäen ajokoiria. Koiralla olisi tarkoitus tietenkin metsästää ja sen lisäksi kaeri on lähellä sydäntäni, ainakin koulutus mielessä, joten koiralla tulisi kyllä olemaan toimintaa.
kirjoituksen tarkoitus onkin nyt kysellä teidän mielipiteitänne: onko ihan mahdottomuus ottaa meille koira? Onko "tilan puute" ongelma? ja tuleeko koira "Hulluksi"

Petteri Nissinen
Kanakoiratieteen tohtori
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Petteri Nissinen » 14.9.2009 13:49

Kaksio ei tee koiraa hulluksi eikä tilan puute. Liikunnan ja tekemisen puute kyllä, mutta se liikunta ei lisäänny itsestään, vaikka hankitte 300 neliön talon.

Eli ei ole este, siitä vaan.
Kuva

markoa

Viesti Kirjoittaja markoa » 14.9.2009 20:10

Kun tuo vaimo oli vielä tyttöystävä ja asuimme pienessä rivarikaksiossa kahen koiran kanssa, niin tilaa jäi vielä laittaa tyttö alulle..
Aika harvalla siellä kaksiossa on koiralle vähemmän tilaa kun siinä pienessä häkissä sen suuren okt:n pienen takapihan perällä..

mauri harju
REPPUKOIRA!

Viesti Kirjoittaja mauri harju » 14.9.2009 20:20

8)

Christina Carpelan
VOI -luokan keskustelija
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Christina Carpelan » 14.9.2009 23:18

50 neliöisessä rivitalo kaksiossa asustelen kolmen seisojan kanssa. Hyvin mahdutaan ja sopeudutaan kun käydään tarpeeks pitkillä lenkeillä. Teen pitkiä työpäiviä mutta itsekin rentoudun siinä kun koissujen kans pääsee ulos luontoon nauttimaan.
En ole vielä niin hyvä ihminen kuin koirani luulee, mutta elämässä täytyy olla tavoitteita.

Vastaa Viestiin