Pennun koulutus tyylejä.

Keskustelua erästyksestä yleensä. Täällä voisi käydä keskusteluja koira-aiheiden ulkopuolella. Tarinoita ja turinoita harrastukseen liittyen.

Valvoja: Maarit Seppänen

Vastaa Viestiin
Heikki Liukku
Pentu

Pennun koulutus tyylejä.

Viesti Kirjoittaja Heikki Liukku » 25.12.2014 21:41

Morjens koiraihmiset.

Olen uusi seisojan omistaja ja ajattelin tässä kinkunsyönnin ja nukkumisen lomassa heittää ilmaan tämmöisen kysymyksen. Olen käyttänyt munsteriäni lenkillä eräässä niemekkeessä joka on lähes saari. Olen pitänyt sitä tähän asti ihanteellisena "koulutuspaikkana". Kunnes tuli ensilumet.
Kävelin "saaren" läpi ja totesin siellä ketun ja jäniksen jälkiä. Louhikkoinen paikka, oikein citykettujen paratiisi. Supinjälkiä. Ja kauriin jälkiä mettä täynnä. Kaikkea muuta mutta ei sitä mitä olis kaivannut eli lintuja. Nuo supin jäljet on ainoat mitä vois ehkä jossain iässä suositella mutta koska koira on 7 kk ei oikein niitäkään..

Koska olen huomannut että tällä palstalla asuu kaikki viisaus ajattelin kysäistä kokeneemmilta seisojan omistajilta, miten olis paras toimia?
- Jatkanko koulutusta menemällä "perse edellä puuhun ja näyttämällä että "Ei niitä ajeta , eikä niitä.. eikä niitä.. Onneksi ei ole vielä törmännyt kauriisiin eikä kettuun..
- Otanko koiran hihnaan ja lenkkeilen edelleen saaressa.
- Jätänkö paikan ja kuljen tuossa pyörätiellä Citymarketin ja paloaseman väliä.
- kaivan pulun pakastimesta ja pysyn pihassa.

Miten sinä toimisit?

Uudenvuoden jälkeen pitäis lähteä "näyttämään fasaaneja". mutta tuo saari olis kivasti tuossa vieressä.

Klamydia lauloi joskus että kaikkea kivaa on tehdä mikä kielletään.
"Pienen pojan elämää".

Siltä alkaa näyttää meidän "pojan" iltalenkit.

Heikki Liukku
Pentu

Viesti Kirjoittaja Heikki Liukku » 26.12.2014 18:44

Noh.. Vastaan itse tuohon omaan juttuuni että.. Turhaa jorinaa.. Nämähän on käsitelty moneen kertaan tuolla toisessa osiossa.. Kun viitsii lukea.

Hyvää uutta vuotta kaikille.

Vastaa Viestiin