Tietoja ei näy

Saksanseisojakerhon tietokannan Q & A. Mitä olet aina halunnut tietää tietokannan tarjoamista palveluista ja niiden käytöstä? Vastaukset tänne kertyviin kysymyksiin käydään läpi myös jalostuspäivillä vuosikokouksen yhteydessä.

Valvoja: Maarit Seppänen

Vastaa Viestiin
Hannele Tammivuori

Tietoja ei näy

Viesti Kirjoittaja Hannele Tammivuori » 21.12.2009 13:02

Missä on vika, kun kaikista roduista ei ole päivitetty koiran tietoja SSK:n tietokannassa?
No kyseessä jälleen pienrodut, kuinkas ollakaan. Kennelliiton tietokannasta kyllä löytyy. Kyseessä on kuitenkin maaliskuu 2008 tietoja.Pienrodun edustajat mielestäni ovat saman arvoisia jäseniä kuin valtarodun jäsenet koska maksamme saman suuruista jäsenmaksuakin. Pitäisikö asialle tehdä jotain että tiedot pysyisivät ajantasala? Mitä jos jalostusneuvojat tai pentuvälittäjät pitäisivät SSK:n tietokanaa ajanhermolla? :roll:

Juha Ylimäki

Viesti Kirjoittaja Juha Ylimäki » 21.12.2009 16:00

Saksanseisojakerhon tietokantaan tulevat tiedot Suomen kennelliitosta. Suomen kennelliitto saa koirien tiedot kasvattajilta sekä omistajilta. Tiedot kennelliitosta ajetaan kerhon kantaan kaksi kertaa vuodessa, mitään suodatusta esim rodun perusteella ei kerhon päässä suoriteta. Jos rotukohtaista suodatusta tapahtuu niin sen täytyy siis tapahtua kennelliitossa, olisiko näyttelykäynnit sen verta laskeneet, että ovat kennelliitossa laittaneet rodun mustalle listalle : ) Laitas nyt koira ja minkärotuinen sekä mitkä tiedot puuttuu, niin aletaan jäljittää miksei tiedot näy. Seuraavassa päivitysajossa voin toimittaa kennelliitosta tulevan aineiston suoraan Hantta sinulle, niin voit sitten käydä vaikka pienrodut läpi ja tarkistaa tiedot sen pohjalta, niin eiköhän se siitä selviä miksei niitä tietoja pidetä ajanhermolla käsin.

Hannele Tammivuori

Viesti Kirjoittaja Hannele Tammivuori » 21.12.2009 19:32

Kiitos Jyli! Harmittaa vaan kun aina pienroduilta puuttuu jotain. Laitisen Lea on sanonut, ettei kk vizslojenkaan tuloksia löydy vuosikirjasta /kirjoista ja kaikkea tällaista pientä, mutta meille pienrodun edustajille se on iso asia, että koirien saavutukset on esillä kirjoissa ja kansissa ja taidan olla ainut joka jaksaa ottaa asian aina esille kun huomaan tai kun saan valituksia. Toki tekevälle sattuu, mut miks aina pienroduille!!!!
8)

Juha Ylimäki

Viesti Kirjoittaja Juha Ylimäki » 21.12.2009 22:41

Minulle tulee tietty määrä puheluja \ sähköposteja kuukaudessa koskien koirien vääriä tai puutteellisia tietoja tietokannassa, näiden puhelujen prosentit jakautuu ihan suorassa suhteessa koirien rekisteröinti määriin, eli valtaosa koskee "valtarotuja" ja pieni joukko "pienrotuja". Ihan hyvässä hengessä on asiat sujunut ja tähän mennessä olemme löytäneet jonkin muun syyn puutteellisiin \ vääriin tietoihin kuin kerhon suunnalta toimiva "salaliitto" tiettyä kasvattajaa tai pienrotua kohtaan, siihen en sitten ota kantaa minkä rodun omistajat pitävät suurinta meteliä näistä virheellisistä tiedoista. 8) Meitä on tässä aika monta ihmistä hösäämässä näitä tietoja koirille kirjoihin ja kansiin, kasvattajat, omistajat, kennelliitto, FCI, saksanseisojakerho, automatisoitu tiedonsiirto, tuomarit, koetoimitsijat, kehäsihteerit, tallentajat, painotalot. Joskus jossakin kohtaa voi sattua virhe, joka tietysti pahoittaa sen koiran omistajan mieltä, jonka kohdalle se sattuu, ihan ymmärrettävää ja pahoittelut siitä. Mutta ilokseni voin todeta hyvällä omallatunnolla, että jos virhe tapahtuu saksanseisojakerhon päässä, niin se ei ainakaan tapahdu tarkoituksellisesti eikä sen takana ole "salaliitto".

Mutta laita Hantta mulle tiedoksi se koira jonka tiedot väärin vaikka sähköpostilla ( nythän sä saat sähköpostis läpi mulle kun yhdessä silloin puhelimessa asiaa ihmeteltiin ja huomattiin että olit kirjoittanut mun sukunimen ylikaki vaikka se pitää olla ylimaki ) niin mä otan ja selvitän että missä vika.

Vastaa Viestiin