ADHD pääsi yllättämään

Kanakoirien jalostukseen liittyvää keskustelua.

Valvoja: Maarit Seppänen

saksanseisojavoimaa

ADHD pääsi yllättämään

Viesti Kirjoittaja saksanseisojavoimaa » 28.9.2009 14:37

No niin toivoa on.Sorsastuksessa kahlasin kaislikoita koira edellä ajaen sorsia lentoon ammuin aina kun vain tilanne oli ,seisonnoista ei tietoakaan ,mutta aina paukahti.Samoin kyyhky pyynnissä koira vierellä ja aina ,kun tilanne oli ammuin. Jänistäkin ajo oikein komeasti haukkuen ammuin ajosta.Varikset ja harakat kun ohi lensi ammuin .Fasaanin ajoi puuhun räkytti puun alla ku pystykorva, kissan ajoi puuhun räkytti niin ku pystykorva.Aina pyrin tiputtamaan.Seisonut ei ,mutta nyt olin viikon lapissa ja arvatkaapa mitä tapahtui.ADHD YLLÄTTI otti riekoille seisontoja ja odotti jopa ,että tulin viereen ja vasta käskystä nosti ylös.Sain kun sainkin tiputetteua SEISONNOILTA niin,että koira lähti vasta käskystä ja malttoi odottaa ,että tulin paikalle mikä fiilis 6v tehty töitä ja nyt se palkiittiin,että jollei koiranne toimi kannattaa odottaa ainaki se 6v.Tai sitte ei.Koirani rupeaa vasta rauhoittumaan kun on noin 5h juossut,itse kävelin lapissa noin 7-8h päivä viikon verran, yksi lepopäivä oli välissä. Koira meni koko ajan ku viitapiru.Hieroin aamuin illoin koirani ja rasvasta ruokaa 3 kertaa päivässä.Hyvin jaksettiin.LIntuja löytyi vain yksittäisiä ei yhtään poikimusta.Seurataan miten jatkossa menee ,mutta en aio ruveta säästelemään ,eli tilanne tulee ammun oli seisonta tai ei.Eli tähän saakka olen odottanut sitä seisontaa ja jättänyt ampumatta ,ettei koira menisi pilalle.On silti edelleen sama ADHD.

Käpälämäen Ukko

Viesti Kirjoittaja Käpälämäen Ukko » 28.9.2009 17:50

On silti edelleen sama ADHD.
Molemmat.. :lol:

Nazi rulettaa..

Vastaa Viestiin