Junkkarin valtapuoluepelit

Tapahtumien jälkipelit. Tällä voit käydä keskustelua SSK:n tapahtumien tiimoilta.

Valvoja: Maarit Seppänen

Vastaa Viestiin
Susikko

Junkkarin valtapuoluepelit

Viesti Kirjoittaja Susikko » 22.9.2008 22:42

..jäi vähän paskamaku Junkkarista suuhun. Laatikkohakua suorittava ja tietolinnuilla käytettävä koira saa haku aikaa tolkuttoman paljon. Muuten hyvin hakeva ja riistalle pyrkivä koira kulkee päivän ryhmän mukana, eikä lyhyen hakuajan ansiosta riistatilannetta suoda edes tietolinnulla.

Ei paljoa koiran ohjaajaa lämmitä, kun ei saa edes riistatilannetta ja tuomari kehuu kuitenkin koiran hakua.

Taitaa mennä kennelien "hanurinsoitto" kisoiksi tämäkin tapahtuma....

jörtti

Rajusti lisääntynyt kitinä

Viesti Kirjoittaja jörtti » 6.10.2008 08:54

Olis tietysti mukavaa kuulla tästäkin junkkarissa omasta mielestään kovia kokeneesta parivaljakosta se tuomarin näkökulma. Mutta ei taida hänen kannattaa asiaan enää kommentoida kun on kritiikin pitänyt. Alkaa olla aika suuria ongelmia jo näissä kokeissa ja kokeiden jälkipyykeissä näköjään. Varmasti osa kokee oikeastikkin vääryyttä arvosteluissa enkä yhtään puolustele tuomari kuntaa siinä mielessä, mutta he ovat kuitenkin omalla vapaa ajalla tekemässä ilman palkkaa töitä yhteisen edun hyväksi. Kun itse aloitin oman kokeissa käynti urani niin oli täysin sama tilanne, eli tuomarit oli syvältä sieltä kotoisin. Yllättäen kuitenki katkeruuden purkauduttua sitä alkoi kouluttamaan koiraa kritiikissä kuulluista virheistä poispäin ja näin syntyi ensimmäinen kva koira meidän perheeseen. Elikkä silloinkin oltiin katkeria muttei koskaan julkisesti alettu ketään parjaamaan. Myöhemmin kun itse valmistuin ylituomariksi sain huomata tämän monen harrastajan ihannoiman toimenkuvan olevan todella syvältä sieltä kotoisin, aivan kun tämän kortin omaava harrastaja olisi jotenkin altistanut itsensä totaali liskuun. Nyt on harrastajat purkamassa kovaa kilpailijan katkeruutta täällä foorumeissa ja lähettelevät katkeria kirjelmiä kerholle, kennelliittoon ym ym.. hyi olkoon mitä touhua. Mitä itseeni tulee päätin ottaa sapatti vapaata kaksi vuotta tehtävästä ja katsella vähän aikaa tätä touhua sivusta, koska motivaation loppuessa toimeen ei kykene enää oikeastikkaan. Päätin tehdä sapatin jälkeen päätöksiä jatkamisesta. Minulle kortin omistamisesta on tullut lähes painajaismainen fiilis, nämä niinsanotut toisten harrastajien teilaajat saivat hyvän perustan päästä nokkimaan puukolla selkään. Huhuista huolimatta päätin kuitenkin ihan ITSE luopua kortista kahdeksi vuodeksi ja nyt harrastaminen tuntuu huomattavasti mielekkäämmältä koska nyt ei puukko uppoa minun selkään. Tarinan opetus: pitääkää kitinät sisällä, jos on pakko jollekki purkaa tuntoja soittakaa kasvattajille tai harrastaja kavereille ne ymmärtää kyllä ja menkää seuraavalle tuomarille ensi kerralla. Mutta kannattee sitten viimeistään kuudennen kritiikin jälkeen alkaa syventymään tähän lajiin ja alkuperäiseen syyhyn miksi näitä koiria on alettu aikanaan jalostaan ja testaamaan kokeissa. Useimmiten kun tavaa ajatuksella ne paperit niistä kuudesta kokeesta läpi huomaa että ongelmat on samansuuntaiset joka arvostelussa. Toivottavasti en lisännyt kenenkään pahaa oloa :-). Edelleenkin kortin omistava ylituomari ja varmasti syyllinen Risto Heikkinen Rovaniemi.

Petteri Nissinen
Kanakoiratieteen tohtori
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Petteri Nissinen » 6.10.2008 09:09

Ihmisiä ollaan kaikki, niin ohjaajat kuin tuomarit. Niinkuin Riku tuossa sanoi, niin jos niitä "vääryyksiä" ja "vainoamisia" alkaa saman harrastajan tai tuomarin kohdalla kertyä useamminkin, niin lienee aika vilkaista sinne peiliin välillä - niin vääryytä kokeneen ohjaajan, kuin kritisoidun tuomarinkin. Voisiko olla niin, että tuo kuva, joka minua peilistä tuijottaa on ainakin jollakin tasolla itse osallinen ongelmaan?
Viimeksi muokannut Petteri Nissinen, 6.10.2008 09:34. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kuva

jörtti

Viesti Kirjoittaja jörtti » 6.10.2008 09:20

Unohtui mainita tietysti vielä susikolle että muistithan käydä siellä kritiikissä..

Susikko

Jep, jep...

Viesti Kirjoittaja Susikko » 15.10.2008 21:58

Kaikki käytiin lävitse viimeistä piirua myöten. Kuten sanoin tuomari kehui ja kommentit olivat kannustavia.

Itse olen ottanut periaatteen, jos koiran saa toimimaan metsällä KAER -sääntöjen mukaan, niin sitten voidaan lähteä kokeisiin eli turhaan ei mennä kokeisiin paikkoja täyttämään.

Tuo on totta, jos papereissa toistuu samat arvostelut/kommentit kerrasta toiseen, niin pitäisi jo vähin erin alkaa uskoa tai uskon loppua....

Petteri Nissinen
Kanakoiratieteen tohtori
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Petteri Nissinen » 16.10.2008 07:57

Itse olen ottanut periaatteen, jos koiran saa toimimaan metsällä KAER -sääntöjen mukaan, niin sitten voidaan lähteä kokeisiin eli turhaan ei mennä kokeisiin paikkoja täyttämään.
Erittäin hyvä periaate! Pidä siitä kiinni!
Kuva

Heikki Sarvikivi
REPPUKOIRA!

Viesti Kirjoittaja Heikki Sarvikivi » 19.10.2008 05:11

Heikkis-Risto sanoo paikalleen: yleensä se syy löytyy peilistä. Toisaalta olen huomannut. että koiran ohjaaja käy itse niin kuumana tilanteessa, ettei näe kokonaisuutta, tuskin puoliakaan! Meillä on hyvät ylituomarit ja jokaisella on Junkkaria ja Riistakoiraa lukuunottamatta valta valita, kenelle koiransa esittelee. Itse tohdin väittää, että vaikka olisin jonkun ylituomarin kanssa sanaillut esim. tällä foorumilla, se ei ole vaikuttanut. Olen ollut huomaavinani. että yt:t vetävät jonkunlaisen "formun" päällensä, kun lähtevät hommiin. Ja siihen formuun eivät mahdu henkkoht. sym- ja antipatiat, inhimillisyyden puitteissa.
"Älä kirjaa syytä, jos omissa märepaloissasi ei ole tarpeeksi suoloja", sanoi Lauri Viita. Siinä tuomarille. mutta eritoten koiran ohjaajalle!

Heikki Sarvikivi
REPPUKOIRA!

Viesti Kirjoittaja Heikki Sarvikivi » 19.10.2008 05:17

Ja vielä Heikkis-Ristolle! Tuomarikuntamme huutavasti kaipaa edelleenkin OIKEITA METSÄSTÄJIÄ! Kortti pois hyllyltä ja hommiin!

Vastaa Viestiin