Omamielipide

Tapahtumien jälkipelit. Tällä voit käydä keskustelua SSK:n tapahtumien tiimoilta.

Valvoja: Maarit Seppänen

muori

Re: Omamielipide

Viesti Kirjoittaja muori » 27.1.2005 08:54

voi niitä aikoja...
kun seisojaharrastajat olivat ystäviä keskenään. ei tarvinnut haukkua toisten koiria, eikä tullut näin loukattua ketään. ei tarvinnut myöskään kadehtia toisten koemenestyksestä, kun silloin niin harva ykköspalkintoon ylsi. kakkosen koira katsottiin jo ihan metsästyskelpoiseksi koiraksi
... ne tahtoisin niin elää uudelleen.

tallberg

Viesti Kirjoittaja tallberg » 27.1.2005 10:57

Kiitos muori. oi niitä aikoja...

Ehkä se kuuluisa täysikuu-syndrooma vaikuttaa näihin ... mielenpurkauksiin?
Päivämäärät sopivat.

Minä ja heh heh

Viesti Kirjoittaja Minä ja heh heh » 4.2.2005 01:19

"Vastaukseni tälle tuhannella nimimerkillä esiintyvälle pohjautuu täältä jo aiheesta poistettuun pätkään, jossa ylläoleva nimimerkki hyökkäsi kimppuuni jostain kumman syystä."

Enpä tietääkseni kovinkaan monella merkillä täällä oo jutellu, ja jos oon, niin aika positiivisella mielellä.
Ja se sinun käsittämä hyökkäys oli, että minun mielestä näillä sivuilla pitää käydä väittelyt koirista, eikä käydä muilla sivuilla pottuilemassa ja tulla tänne myötäilemään kaikkea.....
Vai onko ne ryhmittäytyneitä hyökkäyksiä toisia kohtaan...??

Vielä kerran rautalangasta vääntäen hyvä nimimerkki:

"Minulla ei ole sinulle mitään asiaa ja vielä vähemmän sitä on sinulla minulle."

En todellakaan tarkoittanut henkilökohtaisesti tätä sinua kohdannutta "nälväilyä", koska en sinusta tiedä mitään muuta, kuin tuon nimimerkin petteri.n ...eipä mulla oo ollu tapana noita profiileja katsella, että kenelle pottuilen jos pottuilen.

"Tämä foorumi ei ole tarkoitettu henkilökohtaiseen tsättäilyyn, ei henkilöön kohdistuvien nimettömien mielipiteiden esittämiseen eikä varsinkaan henkilöön kohdistuvaan nimettömään arvosteluun ja herjaamiseen."

Jos, sinä petteri.n esittäisit asia koko nimelläsi, niin en varmasti potuilisi sinulle, koska kunnioitan ihmisten yksityisyyttä ja rauhaa, mutta mistä helevetistä minä voin tietää jonkun petteri nännän..

"Jos olen jotenkin aiheuttanut sinulle mielipahaa tai ahdistusta, niin ota suoraan henkilökohtaisesti yhteyttä minuun. Älä jauha paskaa täällä."

Heh heh.. Jos sinä petteri tai mikä lie otat tämän homman noin tosissaan, niin en voi auttaa asiassa. Eikö tämä oo vaan harrastus.
Voi hellanlettas..

"Jos taas sinusta tuntuu, että ympärilläsi on jatkuvasti "kuppikuntia", "salaseuroja", "salaliittoja" tai sinua "jatkuvasti vainoavia" ihmisiä, niin soita numeroon (017) 838 6034. Siellä on ihmisiä, jotka voivat sinua auttaa."

Käytätkö petteri jotain aineita, kun en ymmärtäny pointtia??

"On omasta käyttäytymisestäsi tällä palstalla kiinni voitko osallistua keskusteluun vai et. Eri mieltä saa ja osaksi pitääkin olla, mutta hyvän maun rajoissa."

Minun mielestä tässä on harrastuksesta kyse, eikä mistään elämästä ja kuolemasta.. tämä on menny aika totiseksi taaplaamiseksi,

Viestiä muokattu (27.01.05 14:17)

Minä ja heh heh

Viesti Kirjoittaja Minä ja heh heh » 4.2.2005 02:16

Pärkkele, jos täällä omankoiran sivuilla ei saa laittaa asioita kyseenalaisiksi, niin missä sitten??
Kukaan ei uskalla sanoa mitään..

Petteri_N

Viesti Kirjoittaja Petteri_N » 5.2.2005 09:31

"Jos, sinä petteri.n esittäisit asia koko nimelläsi, niin en varmasti potuilisi sinulle, koska kunnioitan ihmisten yksityisyyttä ja rauhaa, mutta mistä helevetistä minä voin tietää jonkun petteri nännän.."

Voi pyhä yksinkertaisuus. Klikkaa tuota nimimerkkiäni. Nimi löytyy sieltä profiilistani, yhteystiedot löytyvät tämän saksanseisojakerhon internetsivuston tietojenkäsittelytoimikunnan sivuilta. Nyt odotan myös sinulta oman nimesi julkituomista. Siihenhän sinulla varmasti on selkärankaa, koska "mielipiteetkin" ovat kovin vahvoja ja tiettyyn henkilöön kohdistuvia. Joten osoitapa nyt se kunnioituksesi ja toimi kuten edellä julistit.

Koska sinulla ei ole rohkeutta ottaa minuun yhteyttä henkilökohtaisesti, niin pakko kai tätä on kysyä täällä.

Mistä ihmeestä tuo sinun purkatumisesi minua kohtaan johtuu? Olenko jotenkin vaikuttanut harrastukseesi negatiivisesti? Ahdistaako sinua kenties se että keskustelen asioista erilaisten ihmisten kanssa ja vielä omalla nimelläni, enkä puskasta itkien kuten sinä? Mikä mättää, kerro toki.

"Pärkkele, jos täällä omankoiran sivuilla ei saa laittaa asioita kyseenalaisiksi, niin missä sitten??"

Henkilöön kohdistuva haukkuminenko on mielestäsi "asioden laittamista kyseenalaiseksi"? Aika eriskummallisella tavallapa yrität asioihin vaikuttaa. Miten katsot omilla kommenteillasi nyt edistäneesi rodun tai harrastuksen asiaa? Et ole tällä sivustolla ottanut oikeastaan mihinkään asiaan rakentavasti mitään kantaa. Tämäkin sivusto on tarkoitettu rakentavalle ja asialliselle keskustelulle. Kriittinen saa ja pitääkin olla, mutta asiallinen. Mikä sen ymmärtämisessä on niin jumalattoman vaikeaa?

Tiedän, etten taaskaan saa vastausta yllä esittämiini kysymyksiin, mutta sepä ei mikään uutinen liene.

veijo toimela

Viesti Kirjoittaja veijo toimela » 5.2.2005 22:21

Tottakai nimimerkin (-merkkien) takana oleva henkilö tuo julki oman nimensä. Eihän tuossa tilanteessa enää muuta voi. Ja selkärankainen tekkeekin niin.

Eikä hän Petteri klikkaile mittään nimimerkkiä saadakshen tiethon oikian nimen, hänhän odottaa, että kirjotethan reilusti ja suoraselekäsesti omalla nimelhän. Paitti itte tietystikkään ei, koskapa hänen harrastuksensa syvällisyys sais mahollisesti uuenlaisia ulottuvuuksia. Ja ehkä hän ei kuitenkhan kauhiasti julkituloa kaipaa niitten(kään) osalta.

Mutta eikhän sovita, että edelhenki piämmä sen hyvän tavan, että nimet, tai tunnetut nimimerkit, ovat net joitten kans kirjotelhan. Tietysti jottain aiheita voi olla sellasia, että nimimerkki ei halua tuua, ainakhan keskustelua avateshan, oikiaa persoonallisuuthan esille, mutta net eivät ole sellasia juttuja, joissa hyökäthän epämääräsesti jottain henkilö vasthan.

Petteri_N

Viesti Kirjoittaja Petteri_N » 6.2.2005 00:31

Nyt kun Iisalmen seisojaporukoilta kyselin vähän tästä miehestä niin turhapa sen kanssa on tehnuta tämän enempää. Kuuluu olevan "selevä tappaus". Että tämä tästä hepusta.

[%sig%]

Viestiä muokattu (06.02.05 00:36)

Intsi02

Viesti Kirjoittaja Intsi02 » 6.2.2005 09:34

Nytkö vasta tajusit?

Eiköhän meille kaikille ole selvää, mikä on pelin meininki, joten moiset tyypit voisi vaan vaieta hiljaisiksi.

Voi vi...u

Viesti Kirjoittaja Voi vi...u » 18.3.2005 22:22

Pete kirjoitti

"Nyt kun Iisalmen seisojaporukoilta kyselin vähän tästä miehestä niin turhapa sen kanssa on tehnuta tämän enempää. Kuuluu olevan "selevä tappaus". Että tämä tästä hepusta."

Voi voi ...
Enpä oo ollu missään tekemisissä kyseisen porukan kanssa, jotta tuskinpa nuilla on kummenpaa tietoa meikäläisestä...kerrro vähän enemmän, jotta oppisin itteni paremmin tuntemaan..
Heh heh..
Sisäsiittosilta savolaisiltako oot kyselly minun taustoja...
HEH..HEHH
Ei se oo pakko varmaan sullakaan pyllistää tuon lehen/tuomarien suuntaan... jos sulla on tarpeeksi hyvä koira, niin voit varmaan pärjätä petteri muutenki...

Heikki Sarvikivi

Viesti Kirjoittaja Heikki Sarvikivi » 19.3.2005 12:14

Erkki, oisko aika lopettaa tämä matalamielinen sössötys näillä palstoilla!

kanakoiria

Viesti Kirjoittaja kanakoiria » 12.7.2005 15:05

Olen tässä lukenut noita tekstejä. Olen aina ihmetellyt tätä saksanseisojien porukkaa. Ollaan aina niin tekopyhyiä, ilkeitä tai omahyväisiä, sekä unohdetaan itse homman tarkoitus eli koira ja metsästys. Ei kyse ole vain tuloksista ja saavutuksista, vaan mikä on hienompaa kuin se, että saa oman koiran toimimaan ja yhdessä metsässä teette yhteistyötä. Mikä parasta, välillä saa jopa palkinnonkin; kanalintupaistin.
Itsekin olen mm. saksanseisojan omistaja, enkä käytä sitä juuri koeissa enkä näytelyissä juuri niiden ilmapiirin vuoksi. (Muita koiriani kyllä toki käytän) . Varsinkin uusi ja kokematon "jäsen" ei varmastikaan saa kokea hyvää ensivaikutelmaa eikä koe kuuluvansa joukkoon. Eikä varmastikaan uskalla edes kysyä mitään, koska heti leimataan "tyhmäksi". Näilläkin palstoilla helposti saa varsin ylimielisen vastauksen jos erehtyy kysymään "väärää" asiaa. Varmasti tällainen mainos ei ole hyvää rodulle!
Mielestäni tässä asiassa olisi parannettavaa paljon ja voi ottaa oppia myös muista roduista. Toki voitto ja hienot tilastot ovat mukavia (itsekin kokenut) ja tarpeellisia jalostusta ajatellen, mutta ne ja suorittaminen ei saisi olla lähtökohtana koko hommalle. Nauttisin itse paljon enemmän kokeista ym. jos ne olisi vain koiratapahtumia ja ei kamalaa kilpailua sekä kehuskelua ja ylimielisyyttä. Näin myös hyvät kokemukset ja opit voitaisiin vaihtaa, kun ei koko aikaa ole pelkkää kisailua paremmuudesta. Monesti myös ei arvosteta muita kuin niitä "oikean" sukujuuren tai palkintoja paljon keränneitä koiria. Minusta koira kuin koira on yksilö, joka takaa sen yhdessä toimimisen ja metsästyksen ihanuuden.
En tarkoita pahoittaa mieltäni, enkä osoittaa sormella ketään. Haluan vain kertoa oman mielipiteeni ja herättää ajatuksia ja keskustelua. Valitettavasti en ole yksin näiden ajatusteni kanssa (vaikka soisin senkin ilon muille). Tärkeätä olisi myös ettei aliarvioida muita rotuja ja koiria. Voi pilkka osua pian omaan nilkkaan....
Aurinkoista kesää ja hyviä metsästysilmoja odotellessa....
T:Kanakoirajoukko omistajineen

[%sig%]

suski

Viesti Kirjoittaja suski » 13.7.2005 09:15

Kurjaa että yllekirjoittaneella huonoja kokemuksia. Itse olen aivan toista mieltä, ensimmäisen kerran kun kävin repunkantajana kokeissa, tuntui ilmapiiri tosi mukavalta ja rehdiltä (varsinkin kun vertaa palveluskoiraympyröihin..) ja tyhmiinkin kysymyksiin sai asiallisia vastauksia. Sitten kun rupesin oman koiran kanssa käymään kokeissa, niin tunne vain vahvistui! Totta siellä koeympyröissä koiria kehuskellaan mutta monesti siinä on ironiaa matkassa, ja välillä viljellään melko hurttia huumoriakin, jonka kestää ken kestää...

Ainakin täällä pohjoisessa on pääpaino sillä että nämä koiramme ovat metsästyskoiria! Tervetuloa syksyllä Muotkalle kokeisiin!

Intsi02

Viesti Kirjoittaja Intsi02 » 13.7.2005 20:31

Minulla on erilaisia kokemuksia kuin nimimerkillä "kanakoiria". Koulutuksissa ja kokeissa - sen verran kun niissä olen nuoren koiran kanssa ja turistina ollut - on ollut tosi mukava ja leppoisa ilmapiiri ja aina niistä on saanut jotain hyötyäkin irti.

Sen sijaan täällä palstalla ollaan kyllä välillä aika ylimielisiä uusia harrastajia kohtaan, ja muutenkin. Johtuisikohan siitä, että täällä voi aukoa päätään "paperipussin sisältä", toisin kuin tuolla ulkona?

Ari K

Viesti Kirjoittaja Ari K » 14.7.2005 08:19

On kyllä totta, että täällä keskustelupalstalla voi saada toisinaan melko kärkeviä vastauksia. Toisaalta en usko kärkevyyden olevan läheskään aina tarkoituksellista. Kasvokkain samat kommentit saavat ilmeiden ja äänensävyn ym. kautta aikaan usein paljon ystävällisemmän vaikutuksen.

Luultavasti, ja toivottavasti, nimimerkillä "kanakoiria" on ollut huonoa onnea kun on tullut noinkin huonoja kokemuksia "ilmapiiristä". Itse olen aloitteleva kanakoiraharrastaja ja noiden koiruuksien merkeissä muiden kanakoiraväen kanssa touhutessa minulla on ollut oikein hauskaa ja uusia hyviä ystäviäkin on tullut.

Eli tiivistettynä: Mene ihmeessä "Kanakoiria" vielä vähän tunnustelemaan, avoimin mielin ja huunoria repussa, tapahtumien ilmapiiriä. Tapahtumat ovat mukava lisä harrastukseen, vaikka metsästys toki onkin se ydin.

kanakoiria

Viesti Kirjoittaja kanakoiria » 14.7.2005 15:46

Hei!
En toki halunnutkaan yleistää, mutta en voi voi kokemuksilleni mitään. Valitettavasti olen kuullut komentteja ja käytöstä joita en koirapireissä haluaisi olevan. (enemmän kuin yhden kerran)Toivon toki, että vain minulla on väärä käsitys ja tunto asioista. En aio edelleenkään enää lähteä saksanseisojani kanssa kisoihin (onhan tuolla sen verran ikää, että olisi ollut mukava jo pienenä totuttaa niihin) vaan nautimme yhteisistä ja antoisista retkistämme, sekä muusta touhusta.
aurinkoista kesää kaikille karvaturreille ja heidän ystävilleen!

Vastaa Viestiin