Omamielipide

Tapahtumien jälkipelit. Tällä voit käydä keskustelua SSK:n tapahtumien tiimoilta.

Valvoja: Maarit Seppänen

Chris

Re: Omamielipide

Viesti Kirjoittaja Chris » 14.7.2005 17:14

Joo, oikeastaan olen aika lailla "kanakoirien" kanssa sama mieltä, eli ylimielisyyttä ja kaiken tietämisen mentaliteetti on tavallista...tietysti
olen siihen jo tottunut muutenkin, ei-suomalaisena on mahis sitä "herkkua "nauttia lähes päivittäin. Toki joskus on ihan yllättävän positiivisiakin kokemuksia ollut, mut mitäs sitä tässä enää itkeä, tuli vaan elämässä tehty joskus pahin munaus... muutto Suomeen.
Uskalsin " nuotiopiirissä" vertailla lkweimaria ja lkss, ohhoijaa, tekstiä tuli ja paljon, välillä taisi vastaajilla unohtua koko alkuperäinen teema... summa summarum, koko palautteesta jäi päällimäiseksi kummiski p.... maku suuhun.
Jostain syystä valtaosa jengiä on katkera ja sitä pitää johonkin purkaa...vaikka täällä. Omalta osaltani olen tehnyt päätöksen, etten haluaa kuulua siihen "jalompaan " kuppikuntaan, missä merkki ja meriitti on A ja O. Kokemukset ovat lähinnä koetilanteissa koettuja. Ja eihän siellä
uskalla kysyä mitään ns tyhmää, eikä sovikaan, kun mestarit kehuskele
kilpaan tiluksia, hienoja kaiverruksia haulikossa ja tuliterän maasturin
rengaskokoa...turhamaista ja typerää. Mut kyllä se siitä, sehän oli vaan ja pelkästään minun mielipide asiasta.

Himangan Äijä

Viesti Kirjoittaja Himangan Äijä » 14.7.2005 23:17

Uskompa vakaasti että tämä ei ole OMAmielipiteeni vaan ylivoimaisesti suurimman osan jäseniemme mielipiteestä kun sen kaikkien nähtäväksi asetan.Olen käynyt kokeissa ym rotujärjestömme tilaisuuksissa jo pitkään ja porukka on 99 % pirun mukavaa.Jos tämän harrastuksen ottaa riittävällä vakavuudella ja myös huumorilla niin on tosiaankin luonnevikainen ellei tämä homma ja porukka tunnu lystiltä,ja myös tämä harrastus opettaa Nöyryyttä koska aina ei paista päivä edes risukasaankaan,ja ellei tätä nöyryyttä löydy niin sitten tulee näitä katkeria vuodatuksia,ei tässä harrastuksessa kukaan teille niitä kannuksia tuo ne täytyy itse hankkia, ja senmpä takia on kiva joskus paukutella henkseleitään ja nämä edellä mainitut 99% ymmärtää sen ( ja totta puhuen sen 1% rutinoista en välitä paskaakaan) Erinomaista Jahti ja Koe syksyä toivottaen 99%lle HIMANGAN ÄIJÄ !

Petteri_N

Viesti Kirjoittaja Petteri_N » 15.7.2005 06:41

Yhdyn Himangan Äijän turinoihin 99%:sti :-D

kaaleppi

Viesti Kirjoittaja kaaleppi » 15.7.2005 09:30

Ei taida olla Himangan äijän tehtävä arvioida kenenkään ihmisen luonnevikoja vaan sen tekee joku muu, ja nuo prosentit ovat varmasti erilaiset.

[%sig%]

Himangan Äijä

Viesti Kirjoittaja Himangan Äijä » 15.7.2005 12:36

Eipä se Kaaleppi tehtävä olekaan vaan OMAmielipide ja nuo prosentit kyllä vois nostaa tuonne 99,6 !

Intsi02

Viesti Kirjoittaja Intsi02 » 15.7.2005 14:20

http://www.kerrolisaa.com/kuvat/013ss.jpg

Oho piekana sentään, tännekö se tulikin! Piti kyllä laittaa tämä ihan toiselle laudalle, mutta toisaalta... mjooh.. käyhän se tähänkin.

[%sig%]

Viestiä muokattu (15.07.05 15:23)

Chris

Viesti Kirjoittaja Chris » 15.7.2005 19:01

Tere taas, asia tuli aika lailla hyvin selväksi, jos porukasta 99,6% on pirun
mukavia, sit se on näin, varsinkin kun Petterikin vahvisti tarkan prosenttimäärän, ja kyllä Petteri tietää, ei kai siinä muuta, kun henkselit paukkumaan...ja kilpaan toinen toista kehumaan, Petteri taiskin jo hienosti aloittaa... ja sehän onkin hieno juttu, koska nyt tiedän minäkin, että niitä muita onkin vaan 0.4% ,mihin itsekin näköjään kuuluun, henkselimiehillä on tarkat vehkeet, ei voi muuta sanoa...joku mainitsi aika käsittämättömän yhdistelmän, olisko se lyhykkäisyydessä ilmaistuna seuraava...pirun mukava, nöyrä henkselipaukuttaja, kuka kaikelle lisäksi muitten rutinoista ei välitä paskaakaan, aikamoinen yhdistelmä, miten voi huumoritajuton öykkäri olla nöyrä, no joo, ehkä silloin kun tulee paikallisestä räkälästä paskat housussa aamuyöstä kotiin ja saa omalla pihalla naapuri akalta selkään...

Mut nyt uskallan esittää yhden tyhmän kysymyksen, Jekku jossain siellä ylhäällä mainitsi hyvin oudon määritelmän Petteristä, ainakin minulle on se jotain uutta ja tuntematonta..... sisäsiittoinen savolainen, mitähän sekin mahtaa tarkoittaa, voisko joku asiantuntija hiukan valaistaa ja selvittää asiantuntevasti, mitähän se käytännössä mahtaa tarkoittaa, kiitokset
jo etukäteen, joo, kivat kaikille...

utelias

Viesti Kirjoittaja utelias » 15.7.2005 23:06

Nyt tässä on jo käytävä kuulolle: mikä on sisäsiittoisen savolaisen määritelmä. Ei muuten kiinnosta, mutta sillähän täytyy olla jotain yhteytta joko saksanseisojiin tai sitten mutiaisiin?

Harrastaja

Viesti Kirjoittaja Harrastaja » 15.7.2005 23:14

Chrisse hei.

Himangan äijän ilmoittelea, 99% on mukavaa porukkaa pitänee osiltaan paikkansa, yhdyn siihen. Mutta valitettavasti sinä kuulut siihen jäljelle jäävään prosenttiin.

Aikoinaan, näin sinut ekan kerran, tulit paikalle vanillasi, saattaapi olla isorenkaisempi kuin monet maasturit konsanaan. Ei siinä mitään, saahan vehkeillä pröystäillä.
Mutta se mikä sieppaa, annoit ymmärtää tietämättölmyyttäsi, ettei ollut sulla sitten minkäänlaista kokemusta seisojista, vaikka myöhemmin kuitenkin selvisi että seisojiahan sulla on ollut (lukekaa vnhoja viestejä).

Chris, rehellisyys. Kusipäitä on, sille ei mitään voi, heitä täytyy ymmärtää. Mutta kusettajia, toimenpiteet heitä kohtaan ovat liiaalisia kirjoitettaviksi tälle pastalle.

katajamaaska

Viesti Kirjoittaja katajamaaska » 16.7.2005 09:47

ei taida olla meikäläisenkään muistissa kuin yksi ainoa negatiivinen muisto kokeista, jolloin muussa koeporukassa ollut mitään huomauttamista , vaan oman koiran saama arvostelu ylituomarin suunnalta oli ns.kohtuuton. lieneekö syynä ollut roturasismi tai sitten ärsytimme ko.ylituomaria jollain muulla lailla. mutta siittäkin on jo todella paljon aikaa - varmaan lähes vuosisata :-o
nykyään ei törmää tuommoiseen kohteluun ainakaan täällä lapin hurtissa ilmapiirissä! "etelän" kokeista on vaikea sanoa, kun ei oo tullu käytyä... paitsi
kerran... ja senkin olen halunnut ainakin itse autuuaasti unohtaa ;-D
eli, himangas äijän kanssa samaa OMAAmieltä.
noista savonsisäsiittoisuus ja näistä harrastajien luonnevikaisuudesta voisi joku kehitellä tietokantaan kans jotkut prosentit.

Petteri_N

Viesti Kirjoittaja Petteri_N » 16.7.2005 19:50

Voi crisuparka, jos olen samaa mieltä jostakin asiasta jonkun toisen kanssa, niin sekö tarkoittaa, että kehun ko. hlöä? Toinen surkuteltava seikka on sisälukutaito. Jos "Jekku" kysyy olenko "hankkinut tietoja" sisäsiittoisilta savolaisilta, niin mielestäni hän ei tee määritelmää minusta, vaan niistä ihmisistä, joilta olen "tietoja hankkinut". Ilmeisesti et ole tuota Jekun aiemmin aloittamaan ylistyslaulua lukenut, joten tuo pätkä tuolla on melkoisen irrallinen.

Ennen kuin teilaa harrastavan porukan täysin kusipäiseksi, kannattaa miettiä onko siinä omassa käytöksessä ehkä syytä. Ovatko muut tosiaan vain rasisteja, jotka aina sortavat ja ymmärtävät väärin ja pitävät kuppikuntiaan, vai lähteekö se kaikki sittenkin itsestä. Lällättelevätkö ne tosiaan rodun takia, tai ulkonäön tai jonkin muun seikan. Enkä tällä nyt tarkoita, että ihmisiä pitää miellyttää tai kaikista täytyy pitää. Mutta jotta homma rullaisi ja itsekin saisi harrastuksesta toisten kautta jotain irti, niin suurimman osan kanssa on osattava tulla toimeen. Jos ei tule, niin sitten pitänee vaihtaa piiriä. Mutta itkeskeleminen ja syyttely on kyllä säälittävää.

Nähtävästi suurimman osan pitäisi muuttaa omien havaintojen ja kokemusten pohjalta tullut mielikuva harrastajaporukasta, jotta Chrisille kelpaisi. Sittenkö homma olisi ok? Mutta eipä ole ollut ainakaan meikäläisellä tapana.

Edelleen olen sitä mieltä että suurin osa tästä harrastajapoppoosta on hienoa porukkaa, sekaan mahtuu toki aina pari sosiopaattia, valitettavasti...

Chris

Viesti Kirjoittaja Chris » 17.7.2005 20:35

Joo, näin on. Taisin tosiaan kirjoittaa hiukan väärinymmärrrettävästi, toi Jekun määritelmä oli vaan mulle hiukan epäselvä, en tarkoittanut, että se olisi suoraan Petteriin kohdistunut, eli se siitä sillä selvä, vaikkei kukaan oikein tarkemmin selvittänytkään, mitä toi määritelmä käytännössä tarkoittaa, eli toi sisä.....savolainen. Muissa mietteissä melkein sama mieltä, vaikka monessakin taas eri mieltä, mut eikös täällä saakin sanoa ulos omia mielipiteitä, vai onko toi vaan ylistyspuheiden osasto ?
Mut on se kummallista, et jos pikkasen uskaltaa olla eri mieltä, kyllä tekstiä tulee ja runsaasti ja lynnkauslippu liehuu korkealla. Äläkä turhaan nyt minua säälistä crisuttele, eikös siinäkin ollut jo annos ylimielisyyttä? Kai nyt jokaisella on oikeus kuulua just sinne "piiriin", missä kukin viihtyy ja jos ma uskallan olla Sun kanssa Petteri eri mieltä, nielaise se kokonaisena, ei joka päivä ei ole kehujen päivä, "Petteri parka"! Eikä mun takia tarvii kenenkään muuttaa mielikuvia harrastajaporukoista, turha tommoista ajatusta lähteää täällä edes viljelemään...Mut summa summarum, mun puolesta peace man, peace... Jaa, nyt tuli kyllä kutkuttava ajatus, jospa minäkin olen törmännyt vaan siihen 1% sosiopaatti osastoon, täytyy mennä ahkerasti vaan taas koekäynneille, nyt tulee paras osio, ehkäpä minäkin kaikesta huolimatta kuulun siihen 99% poppoon, mistäs sen loppu peleissä tietää...?
Harrastajalle sen verran, että ei volkkarin pakuun kovin isoja renkaita oikein tahdo mahtuakaan, mun "hienossa vanissa" oli ja on edelleen
15 tuumaiset, eli ei sinne pienempiä sais varmaan laittakaan...ja sit ne rumat rautavanteet. Hauskaa yhteen sattuma, mulla taitaakin olla sama hieno vani kun Petterilla, toi Dogporteri, onpas maailma pieni... ja välillä yllättäviä yhtäläisyyksiä täynnä.
Seisojaa en ole vielä omistanut, kaverilla oli kyllä weimari, taisit hiukan ymmärtää väärin. Mut niinhän me kaikki, silloin tällöin.
Hauskaa alkavaa työviikkoa, virne poskella.

Jukka

Viesti Kirjoittaja Jukka » 18.7.2005 06:02

Jekulle ja Crisulle

Koetapahtuma on useinkin väärä paikka tehdä mistään porukasta mitään kovin pitkälle meneviä johtopäätöksiä. Olen itsekin muutamissa kokkeissa olleena huomannut, että joissain kokeissa tunnelma on erilainen kuin toisissa. Usein siihen mielestäni on eniten vaikuttanut Ylituomarin taito ja asenne miten koetilanteeseen suhtaudutaan.
Nämä meidän hurtat ovat usein perheissään lähes ihmislapsen asemassa. Tämä vertaus siitä, kun vertaa vanhempia tuolla junnufutiskentän laidalla. Näyttää leppoisen oloinen kaveri kuumenevan ja olevan ihan eri persoona kuin hetkeä aiemmin. Sitä se jännitys saa meissä ihmisissä aikaan. Mahdollisesti voidaan olla herkempiä pikku kritiikille kuin normaalisti. Saattaa jopa tuntua rasismilta...
Kannattaa käydä tutustumassa muihinkin harrasteisiin ennenkuin alkaa leimaamaan mitään ryhmää kovin rasistiseksi. Kilpailutilanne vaikuttaa toisiin ihmisiin erilailla ja kokeissa emme voi valita ketä meidän kaverina sinä päivänä on. Pitää vain kestää tai mennä pois. Omalla asenteella saa paljon aikaan. Pitää muistaa, että koiriahan nämä vain on.

Chris

Viesti Kirjoittaja Chris » 18.7.2005 20:39

Tässä vaiheessa putsan nätisti pöydän omalta osalta, ettei jäisi kellään mitään hampaan koloon, ensinnäkin toin esille oman mielipiden, eli minkä
tyyppisen vaikutelman sain omista koekäynneistä sivusta seuraajaana.
Toiseksi en ollut minä se kuka lähti erottelemaan porukkaa prosenteissä,
hyviksi ja kusipäisiksi...ja sosiopaateiksi ja jopa kusettajiksi.
Jukka puhuu luultavasti aika lailla asiaa, kai siinä koe/kilpailutilanteessa
on ehkä hermopäät pikkasen kireämmällä, ei siinä mitään, täysin ymmärrettävä. Kolmanneksi esitin epäillyn, että miten nöyrä voi paukuttaa
henkseleitä, aika mahdoton yhdistelmä sinänsä, nöyrä on nöyrä ja henkselipaukuttaja on ainakin mun mielestä aina nöyrän vastakohta...?! Eikä siitä sen enempää.
Ja ihan lopuksi sen verran, jos niitä tarinoita täällä lukee ja funtsaa samalla
siinä sivussa, jotenkin tuntuu, että ei tässä kovin moni uskalla eri mieltä asioista olla tai jos hiukankin yrittää, kyllä se ".....parka" saman tien lynkätään johonkin prosentteihin tai otetaan jostain selvää, mitä miehiä,
että ....selvä tapaus. Eikös erilainen mielipide ole aina siinä mielessä plussaa, eli jos ei olisi kritiikkiä, ei olisi myös progressiä. Vaikka tässä tapauksessa ei edes ollut mitään kritiikkiä, mun osalta, oli vaan oma mielipide...

Heikki Sarvikivi

Viesti Kirjoittaja Heikki Sarvikivi » 24.7.2005 01:00

Enpä malta olla vielä jatkamatta tätä puhetta...
Vaikka on jo moneen kertaan sanottu, toistan vielä; niin metsä vastaa, kuin siinne huudetaan! Tämä kanakoiraporukka on ERITTÄIN sosiaalista, mutta jos sinne tulee joku aloittelija Besserwisser, kyllä siltä kauniisti nenä niistetään.
Olen vuosikymmenien myötä sekä kokenut että nähnyt, että sopivalla (tiedonhaluisella) asenteella varustettu aloittelija otetaan erittäin ystävällisesti vastaan. Kyse on omasta asenteesta!
Ja tästä kavereitten suosimisesta: Olen itse tuomarina (toisessa roturyhmässä) että omassa ryhmässä killpailijana huomannut, että kaveria ja sen koiraa arvioidaan aina hieman TIUKEMMIN, ei löysemmin kuin muita!
Sen lisäksi tulee raaka Jätkänhuumori, jota Chrisu ei välttämättä ymmärrä!
Se on todellakin sellaista jätkänhuumoria, jota ymmärtääkseen pitää hallita suomalainen huumorintaju ja jätkän todella raaka kielenkäyttö.
Esim. hyvän ystäväni saman seuran jäsen, joka on myös ylituomari: tärkeintä ei ole voittaa, vaan nolata perusteellisesti Sarvikivi!
Ja koskaan hän ei edellytä meiltä kuin HIVENEN parempaa suoritusta kuin muilta. Ja senkin vain sen takia, ettei kukaan pääsisi sanomaan mitään kaverin suosimisiesta.
Tai toinen esimerkki: emme nykyisen puheenjohtajan kanssa ole mitään sydänystäviä, pikemminkin päinvastoin. Kuitenkin hän oli viime syksynä tuomarinamme. Myönnän, että olin hieman varautunut. Kuitenkin Heikki loi sellaisen tunnelman muutamassa minuutissa, että koin olevani hyvän kumppanin kanssa metsässä. Hänelle eivät henkilökohtaiset ristiriidat merkinneet mitään. Hyvä kumppanuus ja koiraa kohtaan OIKEUDENMUKAISUUS (sillä kertaa nolla) olivat hänelle tärkeimmät!
Näin tekee oikea kanakoiramies! Emme varmaan vieläkään ole kaiman kanssa ylimpiä ystäviä, mutta TUOMARI Heikki on isoilla kirjoitettuna!

Crisu ja muutkin, sitä saa, mitä tilaa!

Vastaa Viestiin