Junkkarin noutolinnut

Tapahtumien jälkipelit. Tällä voit käydä keskustelua SSK:n tapahtumien tiimoilta.

Valvoja: Maarit Seppänen

lasse

Re: Junkkarin noutolinnut

Viesti Kirjoittaja lasse » 28.9.2005 18:15

Narinat sikseen ! Ensikertalaiset, koira ja minä. fasuksi ainaki tunnistin linnun ja se riitti. Koko kesä mäiskitty harakoita, rastaita, variksia, naakkoja, lokkeja ja yks kissiki mahtuu mukaan. Kaikki nämä koira on kiltisti noutanu, kun käsketään. Enkä jatkossakaan piittaa, vaikka heitettäisiin, se akkuporakone. käskyhän on nouda..!

erakko

Viesti Kirjoittaja erakko » 28.9.2005 19:09

No tuossa listassahan oli melko kalliitakin noudettavia...se akkuporakonekin taitais tulla halvemmaks!
Mutta: "Elämä on...!"

[%sig%]

kerttu

Viesti Kirjoittaja kerttu » 30.9.2005 06:18

Kyllä Lassen kannattaa nimimerkin takana treenatakkin jos naakkoja noutolintuna käyttää.....
Puh.joht ja järjestäjät vastasivat noutolintuasiaan asiallisesti - kiitos siitä -samaa toivoisi jäsenistöltä eikä turhaa kehuskelua ja retostelua. Koetoiminnan tasostahan tässä on kysymys, ja siitä tulee pitää kiinni.

lasse

Viesti Kirjoittaja lasse » 30.9.2005 16:41

Kerttu hei. Ei ollu mikää tarkoitus rehennellä.! Noutolintuhan oli fasaani, vaikka oli vähä karvooton. Tarkotin sanomallani lähinnä sitä, eihän koira siitä piittaa, onko sillä pukua tai ei. Kun kuitenkin sen pitää noutaa ku käsketään. Mutta jos sinä ny ens vuonna, lahjootat tarhaltasi?Enkä minä ainakaa kuullu keltää. et ois nouto tyssänny siihen et tipu oli karvaton. Enkä mäkää täysiä pisteetä noudosta saanu. PS.. Ei aina tartte puuttua pikku asioihin. Hieno tapahtuma ja olkaamme kiitollisia järjestäjille.

kerttu

Viesti Kirjoittaja kerttu » 30.9.2005 20:12

Hei Lasse!
Jos sinun ryhmäsi noutolinnut olivat samoja kuin mitä minä näin niin et taitas nipottajaksi moittia. Raato mikä raato joka ei vastannut mitenkään vastannut näöltään, hajultaan ja muutoinkaan vastatapettua riistaeläintä. Kerran yksi arvostamani, tosin ajokoetuomari sanoi että kokeissa haetaan ensisijaisesti koirille oikeutta. Nuo linnut eivät sitä tehneet, kuten asia on viralliselta taholta asiallisesti todettu. Tapahtumaa sinänsä ei ole kukaan moittinut, mitä nyt pikku töppejä yksittäiset ihmiset....
p.s.
Minä en saanut koiralleni yhtään noutopistettä, koska minulla ei ole Junkkari-ikäistä koiraa:) muitten koirien puolesta harmittelen.
Mutta eiköhän tämä viesti lintujen laadusta ole mennyt perille ja jätä sinä kuitenkin ne naakat rauhaan ettei tule ongelmia :)

Heikki Sarvikivi

Viesti Kirjoittaja Heikki Sarvikivi » 1.10.2005 06:25

Tätä jupakkaa sivusta seuranneena jää vähän astian maku suuhun. Minun mielestäni ei saisi unohtaa sitä, minkä työn Kiviniemen Esko tekee joka vuosi Junkkarin hyväksi! Haluaisin ripustaa Eskon kaulaan niin ison kunniamerkin, että se niska menisi kerrankin nyökkään! Kaikki, jotka ovat Eskon nähneet, tietävät, että hänen ryhtinsä ei ole kuin sotilaan, vaan kuin eteläpohjalaasen isännän. Elä Esko välitä, koirat haukkuu, karavaani kulkee!

Heikki Sarvikivi

Viesti Kirjoittaja Heikki Sarvikivi » 1.10.2005 06:48

Ja Lasselle: tekisi varmaan hyvää lukea nykyinen lainsäädäntö. Paitsi naakkoja, myöskään kaikki lokit eivät ole sallittuja! Tämän lajintuntemuksen puutteellisuuden takia olen vastustanut ja vastustan lokkien ottamista noutolintujen joukkoon. Olen nähnyt, että noutajapuollela käytetään mm. kalalokkia treeneissä!

lasse

Viesti Kirjoittaja lasse » 1.10.2005 07:04

30 vuotta metsästäny...! Harmaalokki on lainsuojaton ja naakalle myönnetty riistanhoitoyhdistyksen lupa. Että se laista PISTE

Heikki Sarvikivi

Viesti Kirjoittaja Heikki Sarvikivi » 1.10.2005 07:19

Rhy ei voi myöntää naakalle lupaa, se on ympäristökeskuksen toimivallassa! 38 vee metsästänut.

lasse

Viesti Kirjoittaja lasse » 1.10.2005 12:53

Myönnän, olet oikeassa. Mut lupa kuitenkin oli. Vaikka lujille otti.

kerttu

Viesti Kirjoittaja kerttu » 1.10.2005 16:40

Heikki, kun minulle taisit ekan viestisi osoittaa niin toivon sinun ymmärtävän senkin että eteläpohojalainen isäntä kestää kyllä kun pohjospohojanmaan emäntä sannoo asiasta - tyhyjästä ei tartte urputtaa kenenkään:) Kaikki kunnia ja kiitos Eskolle kaikista Junkkarivuosista mitä minäkin olen saanut olla nauttimassa, voin vaikka lähtä sulle kaveriksi sitä kunniamerkkiä Eskolle antamaan, ei tämä vuosi sitä himmennä jos nämä linnut Eskon piikkiin pannaan ( - sitä en tiiä. ) Eiköhän tämän asia ole jo tässä,minä ainakin olen saanu vastauksen kysymykseeni.

erakko

Viesti Kirjoittaja erakko » 1.10.2005 17:27

40 v ornitologiaa ja 20 v metsästystä harrastaneena olen myöskin ollut huolestunut metsästäjien lajituntemuksesta. Lokeista puhuttaessa: kuinka erotat ampumatilanteessa esim. nuoren harmaalokin ja nuoren selkälokin toisistaan? Esim. vesilinnustuksen yhteydessä näyttää syntyvän rumaa jälkeä - uivelosta kaulushaikaraan ja nuoriin laulujoutseniin on raanakkoina ja hauleista kuolleina vuosien varrella löytynyt. Kanalinnustuksessa on löytynyt ammuttuna erityisesti pöllöjä ja haukkoja (osa lienee tahallisia "vahinkoja"). Kun näistä asioista tulee joskus juteltua, on yleensä leimattu "viherpiipertäjäksi", mutta haitanneeko tuo mittään...Mutta on se vain kiva tietää mitä otusta kohti laakasee!

lasse

Viesti Kirjoittaja lasse » 1.10.2005 21:58

Kato! Kerttuki ymmärsi yskän. Annan kans siunaukseni, kaikille kaljuille fasuille. Pikkasen asia paisui, kuin pullataikina.?

Heikki Pöllänen

Viesti Kirjoittaja Heikki Pöllänen » 17.10.2005 08:18

Junkkarin tulosten perusteella noista "kelvottomista" noutolinnuista ei kuitenkaan mitään katastrofia seurannut. Ilman noutotulosta jäi 43% koirista, vuonna 2004 vastaavasti 41%. Noudon arvosanojen keskiarvoksi tuli Junkkarissa 2005 välttävä 2,24, mikä on hieman parempi kuin kuin vuoden 2004 Junkkarin 2,16.

Tämäkään tieto ei tietenkään poista tarvetta hoitaa noutolintuasia jatkossa paremmin.

[%sig%]

aikuinen

Viesti Kirjoittaja aikuinen » 18.10.2005 11:43

monellako noutotuloksen saaneella oli oma tai oppaan järjestämä kunnollinen noutolintu?

Vastaa Viestiin