Pyöräilyneuvoja tarvitaan

Koiran hoitamiseen liittyvää keskustelua

Valvoja: Maarit Seppänen

Petteri Nissinen
Kanakoiratieteen tohtori
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Petteri Nissinen » 31.5.2007 07:48

^ Ja minä en ymmärrä, että miksi sen koiran pitää saada vauhdista tehdä äkkipysäyksiä. Jos koiralle annetaan mahdollisuus valita pyöräillessä että milloin pysähdytään (tai päästetään remmsitä irti tms.) niin ei se ainakaan turvallisuutta lisää. Päästi remmistä tai ei.

Koiran kusetukset ja kunnon ylläpito pyörällä on ainakin meillä eri asioita. Silloin kun pyörällä liikutaan, niin silloin liikutaan, ja kun pysähdytään ja luvataan "vapaa", niin sitten saa kuseskella, juoda tai paskoa. En oikein ymmärrä miksi kusetuslenkkejä edes pitäisi tehdä pyöräillen. Laiskuutta?

Meilläkään ei ole tällä hetkellä springeriä, mutta sellaisella koiria paljon lenkittäneenä voin sanoa, että sen avulla turvallisuus lisääntyy kyllä huimasti. Itse ainakin pidän vielä omaa terveyttä tärkeämpänä kuin koiran mahdollisuutta pysähtyä silloin kun huvittaa. Molemmat kädet tukevasti tangossa on turvallisempi mennä.
Kuva

Mauri Koivuporras
REPPUKOIRA!

Viesti Kirjoittaja Mauri Koivuporras » 31.5.2007 09:55

:shock: :shock: Höh, nyt en oikein ymmärrä?
Mullakin on springeri...sellainen englantilainen... eikä se ole pyörässä kiinni. Se juoksee siinä vieressä narunpäässä... :lol: :lol:

Susanna Järvinen
REPPUKOIRA!
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Susanna Järvinen » 31.5.2007 11:07

Mulla on varmaan sitten tavallista hitaammat refleksit mutta en kyllä yleensä ehdi irrottamaan otetta hihnasta kun herra Tieva rupiaa paskomaan, se on sekunnin murto-osassa se tapahtuma. Ja sama herra kikertää aina jonkun kakan pyörälenkillä vaikka olis kuinka juossut ja ulkoillut ennen sitä. Eipä tästä sen enempää, halusin vain omalta osaltani todistella tuon Springer-merkkisen laitteen erinomaisuutta omaan käyttööni. Hyvää päivän jatkoa vaan kaikille....

Eero Könönen
Suuri guru

Viesti Kirjoittaja Eero Könönen » 31.5.2007 13:15

Vaihda ruokavaliota. :wink:
Kuva

Carita

Viesti Kirjoittaja Carita » 31.5.2007 15:17

Tätä ketjua kun lukee tulee pakosta mieleen että jokaisella ihmisellä on oman kokemuksensa kautta muodostunut käsitys mikä on hyvä ja tuvallinen. Turha suuttua jos toiset tykkäävät springeristä ja toiset taas hihnasta.

Itse juoksutin irkkua 1980-90 luvulla vapaana pyörän vieressä. Koiralla ei ollut metsästysviettiä mutta kova vietti kulkea omistajan mukana. Tämä oli hyväksi todettu tapa tälle yksilölle.

Nykyisille lintukoirille taas olen opettanut "hihnapyöräilyn", toinen kulkee paremmin, toinen huonommin (lue "veturi"), en ole edes springeriä kokeillut enkä oikein jaksa uskoa että se on niin varma ja hyvä laite. Minulla kun on se ikävä käsitys että oli koira kuinka hyvin opetettu niin se on aina koira ja ei ikinä 100% varma kulkija.

Joten, me jatkamme hölkkäämistä hihnan kanssa, jos sitten käy haaveri niin en ainakaan minä ole siellä pöpelikössä rämpsimässä :D , sen saa koirus hoitaa ihan yksin. Toivottavasti nämäkin koirat muistavat miten ihana omistaja minä olen ja tahtovat seurata minua eikä vaistojaan :wink: .

ivi

Viesti Kirjoittaja ivi » 15.11.2009 10:55

Pyöräily 16 vetokoiran kanssa:
http://www.youtube.com/watch?v=qFP28ANXLLA

Mä tykkäsin :)

Vastaa Viestiin