Koiran parta

Koiran hoitamiseen liittyvää keskustelua

Valvoja: Maarit Seppänen

tiipiie

Koiran parta

Viesti Kirjoittaja tiipiie » 21.4.2007 08:04

Olen ollut niin ylpeä kun prinsassalleni on kasvanut kaunis parta.
Eilen kun olimme lenkillä yksi ohikulkia alkoi saarnaamaan että parta kuuluu ajaa pois. Voi hyvät hyssykät mitä kaikkea tulehduksia ja sieniä se parta alkaakaan hänen puheittensa mukaan kasvamaan. :roll:
Kysynkin nyt teillä joilla näitä partakoiria on. Ajatteko te koiran leukaparran pois?
Pidän tietysti parran puhtaana.

Carita

Viesti Kirjoittaja Carita » 21.4.2007 08:45

Minä säästin spinoneiden partoja niin kauan kun oli pakko (siis kun oli riski että keksin ilmoittaa koiria näyttelyyn).

Sen jälkeen ovat parrat saaneet kyytiä, jätän reunoille hämäyksen vuoksi hapsuja, mutta leuan alta leikkaan lyhyeksi kesäisin. Talvella saavat pitää partansa, lämmikkeenä :P .

Helpottaa kesällä kun parta on lyhyt, ovat koko ajan vedessä lutraamassa ja uimassa. Tosin nuorimmaiselta en ole raaskinut partaa ajaa kun se on muuten niin niukkaturkkinen, parta ainoa komistus :wink: .

Teppo Sirkiä
VOI -luokan keskustelija

Viesti Kirjoittaja Teppo Sirkiä » 21.4.2007 08:57

Tässä eräs kommentti vitsin muodossa, parran ajamisesta ja mitä itse saattaisin sanoa henkilölle joka tälläistä toimenpidettä ehdottaisi!

Lyhytkarvaisen kaksoisvalion nuori ylpeä isäntä tyhjine riekkorihmoineen tapasi metsässä vanhemman, mutta komean karkeakarvaisen saksanseisojan ja tämän vanhemman parrakkaan isännän.

Lk mies kysyi "mitä sun koirasi on saannut kokeista?"
Kk mies vastas "AVO3:sen" ja laski painavan repun selästään..
Lk mies: Minunpa koira on kaksoisvalio ja aja se sinäkin kuule tuon turiskon turvasta karvat pois, niin se alkaa näyttämään koiralta ja alkaa tuloksia tulemaan!"
Vanha mies oli hetken hiljaa, nosti painavan repun selkäänsä ja sanoi lähtiessään: "Me ollaan tultu jo siihen ikään Turren kanssa ettei viittitä enää kuule posliinin perään vinkua!" :lol:
Luokaton keskustelija!

Kjoki

Re: Koiran parta

Viesti Kirjoittaja Kjoki » 21.4.2007 18:10

tiipiie kirjoitti:Olen ollut niin ylpeä kun prinsassalleni on kasvanut kaunis parta.
Eilen kun olimme lenkillä yksi ohikulkia alkoi saarnaamaan että parta kuuluu ajaa pois. Voi hyvät hyssykät mitä kaikkea tulehduksia ja sieniä se parta alkaakaan hänen puheittensa mukaan kasvamaan. :roll:
Kysynkin nyt teillä joilla näitä partakoiria on. Ajatteko te koiran leukaparran pois?
Pidän tietysti parran puhtaana.
Ei varmasti ajeta pois, huh huh... jos vaikuttaa siltä että takkuuntuu parta, niin metallikampaa käsiin ja takut pois. Ei varmana tulehdu eikä tule ongelmia. Kolme turapartaa taloudesta löytyy.

Kaikkea sitä ihmiset suustansa päästää pöljyyksissään...

Eero Suokonautio

Viesti Kirjoittaja Eero Suokonautio » 21.4.2007 18:47

No todellakin huhhuh. Antaisin melkein mitä vain, jos tuo parta nyt edes vähän kasvaisi. Siis koiralle. Mutta parrattomaksi taitaa jäädä :cry: Eipähän tarvi näyttelyissä hypätä. Kerroppas tiipie miten sait sen parran kasvamaan?

Käpälämäen Ukko

Viesti Kirjoittaja Käpälämäen Ukko » 21.4.2007 19:48

Ei parta pahoille kasva , turpajouhet joutaville.. :twisted:

Kuva

tiipiie

Viesti Kirjoittaja tiipiie » 21.4.2007 22:04

Eero.Olen antanut ruuan joukkoon aamuisin yhden ester-C tapletin , Pirkka kalaöljykapselin, ja pikkuloraus oliiviöljyä.
Päivävälipalaksi ison porkkanan pureskeltavaksi.
Ehkä se siitä on lähtenyt kasvuun. Tammikuun 19pvä, ei ollut partaa ollenkaan kun tuli meille.

Eero Suokonautio

Viesti Kirjoittaja Eero Suokonautio » 22.4.2007 19:21

Kiitos vinkkauksesta, täytyy kokeilla nuita vielä, sitten vasta menetän viimeisen toivonrippeen. Huumorjmies, kyllä minä sen tiedän, ootkos muuten kuullu, että ei ole koiraa karvoihin katsominen? :? Käpälämäkeläiselle se taitas vasta shokki olla, jos olisit ottanu karkkarin mutta huomaat, että täähän onkin karkkari lyhkärin ruumiissa... :shock:

Käpälämäen Ukko

Viesti Kirjoittaja Käpälämäen Ukko » 22.4.2007 20:28

Nah, gilla vain miule käypi vaikka karvatonki.. ko vain ossaa hommasa.. mie oon enämpi sellane niinko sekakäyttäjä vaan .. :wink:

Kuva

Eero Suokonautio

Viesti Kirjoittaja Eero Suokonautio » 23.4.2007 07:13

No sitähän mieltä minäkin oon. Reppukoira siitä on tulossa... toiveikkaana ainakin ollaan... :wink:

Jukka Hokkanen
REPPUKOIRA!

Viesti Kirjoittaja Jukka Hokkanen » 23.4.2007 12:12

Se kateellinen, joka on antanut parranajoneuvoja, on takuulla ollu lyhkäri-immeisiä.

tiipiie

Viesti Kirjoittaja tiipiie » 23.4.2007 13:08

No eihän se parta noin komea oli kuin käpälämäen Ukon koiralla, mutta kasvaa varmasti.
Meinasin laittaa kuvan, mutta ei voi vielä kisailla pituudella :D

kerttu ylilauri
KVA -keskustelija
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kerttu ylilauri » 23.4.2007 13:37

Ei niitä spinoneitten partojakaan tarvi leikellä - komia parta kuuluu kuvioihin:) - on rodun häpäisyä kyniä se pois :shock:
Metallikampa käteen jos takkuja tulee ja kun parta on riittävän karkeaa ei se edes takkuunnu.
Meillä isäntäkin otti koirista mallia ja kasvatti parran...
kuvassa Viivi talvisessa kalastuspuuhassaan...huomatkaa komea parta!

Kuva

Miikka Kirjalainen
AVO-luokan keskustelija
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Miikka Kirjalainen » 23.4.2007 18:41

Eero: Pistä pieniä painoja joka karvan päähän, jos se sillä venys parta esille :wink:

Titta Pitkänen
Suuri guru

Viesti Kirjoittaja Titta Pitkänen » 23.4.2007 22:20

Ja näin hoidetaan parran hyvä kunto ja kiilto, huolellinen puhdistus joka aterian jälkeen!

Susi lomatunnelmissa
Kuva
Mitä enemmän opin tuntemaan Miestäni, sitä enemmän rakastan myös seisojaani ;)

Vastaa Viestiin