kkss karvanlähtö

Koiran hoitamiseen liittyvää keskustelua

Valvoja: Maarit Seppänen

Vastaa Viestiin
Petri Koivisto
VOI -luokan keskustelija

kkss karvanlähtö

Viesti Kirjoittaja Petri Koivisto » 23.3.2010 17:57

Meillon sisällä kkss ja karvaa lähtee ympäri vuoden ihan sikana. Ei näy koirassa mut lattialla näkyy..:) Oisko jotaki hyviä vinkkejä millä sais hillittyä vai täytyykö tyytyä siihen että sitä lähtee? Oon nyppiny säännöllisesti mut ku siitäkään ei oo apua. Ei se itteä niin haittaa mut talon naisväki ei niin kauheesti välitä mut koira saa kuitenki anteeks ku on niin lutunen.;)
Mut tosiaan oisko jotain mita kannattais kokeilla?

Petteri Nissinen
Kanakoiratieteen tohtori
Viesti:

Re: kkss karvanlähtö

Viesti Kirjoittaja Petteri Nissinen » 23.3.2010 20:32

M´bede kirjoitti:Mut tosiaan oisko jotain mita kannattais kokeilla?
Suosittelen kokeilemaan lyhkäriä. Tosin sitten pitää ostaa isompi pakastin riistalle. :wink:
Kuva

giron

Viesti Kirjoittaja giron » 23.3.2010 23:00

Siihen vuodenympärin kestävään karvanlähtöön voi olla monta syytä, esimerkiksi että koiran karvanlaatu on jostakin syystä heikko, liian vähärasvainen ruokinta tai että elinympäristö on liian lämmin jne...
Mutta hyväkarvaisella karkkarilla on pohjavilla, joka saattaa irrota koko vuoden jos sitä ei hoideta ja saada otettua pois kun se irtoaa.
Kokeile Furminaattoria tai vastaavaa, minun vempeli on joku Mikki Mould Master.
Sillä saa tehokkaasti irti irti löysän pohjavillan.
Käytä vaan varovaisesti, ja lue käyttöohjeet.
Mulla on muuten, Petteri, pakastimet (4 kpl) täynnä, ja saan myydä kavereillekin riistaa, joilla on lyhkäreitä.
Ne kun on niitä koekoiria, mille ei saa tiputtaa lintuja kun ne alkavat noutaa spontaanisti...

Käpälämäen Ukko

Viesti Kirjoittaja Käpälämäen Ukko » 24.3.2010 09:05

:lol: :lol:

Petri Koivisto
VOI -luokan keskustelija

Viesti Kirjoittaja Petri Koivisto » 24.3.2010 09:16

Mitä se auttaa vaikka olis millanen koira jos isäntä ei osaa..:D

Mut se voi olla toi lämminki ku meillä tosiaan on ympäri vuoden sisällä ku kerrostalossa asustellaan. Karva on mun mielestä ihan hyvä kuntosen näkönen. Toi on kyllä aika lyhyt karvanen Mut vois koittaa sitä furminaattoria. Sitä oon kylä kuullu kehuttavan ja intissä koitinki sakemannille..

Petteri Nissinen
Kanakoiratieteen tohtori
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Petteri Nissinen » 24.3.2010 10:24

giron kirjoitti: Mulla on muuten, Petteri, pakastimet (4 kpl) täynnä, ja saan myydä kavereillekin riistaa, joilla on lyhkäreitä.
Ne kun on niitä koekoiria, mille ei saa tiputtaa lintuja kun ne alkavat noutaa spontaanisti...
Olisko sulla myydä mulle alkuun vaikka puolenkymmentä mettoa? Ei sillä, että ittelle olis tarvis, mutta eräs tuttava luultavasti haluaisi kestitä ulkomaalaisia vieraitaan. Tähän saakka on pitänyt ihan lyhkärillä hankituilla metoilla heitä kestitä, mutta aina paree jos jollakin on enemmän ylimääräisiä... ;)
Kuva

Titta Pitkänen
Suuri guru

Viesti Kirjoittaja Titta Pitkänen » 24.3.2010 11:41

Laita ihan ekana ruokinta kuntoon, nypi koirasta nyt keväällä kaikki päälllikarva pois ja pese parin päivän päästä. Suihkuta koiraan jotain teepuuöljyä sisältävää turkinhoitoaineitta pari kertaa viikossa tai tarvittaessa.

Jos et halua että koira menee ihan kaljuksi niin tee nyppiminen kahdessa osassa, eli osa pois nyt, osa kuukauden päästä niin ei mene pelkälle pohjavillalle.

Tuon kun toistaa keväin syksyin niin hyvä tulee. Ja ylläpitohoito furmiksella.
Mitä enemmän opin tuntemaan Miestäni, sitä enemmän rakastan myös seisojaani ;)

Petri Koivisto
VOI -luokan keskustelija

Viesti Kirjoittaja Petri Koivisto » 24.3.2010 11:59

Juu. Täytyy koittaa näitä. Oon aina nyppiny kerralla kaiken ku tuolla on oikeasti lyhyt karva.. Jospa siitä hyvä tulis. Oon syöttänny kärkkäiseltä HE Raceria ku se on ollu sellasta mistä jää etes jotaki koiraan ku on sellanen läpipaskoja.. Mun mielestä muutenki suht hyvää hinta-laatusuhteelta. Tietty jos olis vähän enemmän rahaa ni ehkä ruoka vaihtus royal caniniin.. Yhen säkin joskus syötin ku halvalla sain ja se oli hyvää ruokaa mut hävyttömän hintasta..

Titta Pitkänen
Suuri guru

Viesti Kirjoittaja Titta Pitkänen » 24.3.2010 23:09

Ennenkuin vaihdat mihinkään ylihinnoiteltuun (15kg pussukka 400 vanhaarahaa) niin kokeilepas huvikses ruokaa joka ei sisällä vehnää eikä perunaa, asioita jotka eivät ihan oikeesti ole mitenkään välttämättömiä koiran hyvinvoinnin kannalta... Ihan vaan kokeeks.

Ja sitten vois kokeilla myös lisätä ruokaan ihan jotain rasvoja, jotka parantais sitä ihon hyvinvointia. Jos haluaa hifistellä niin Nutrolin tai vielä parempi puhtaasti luomu Optima Green (omega 3,6, 7 & 9 rasvahapot) on kokeilemisen arvoisia. Jos ei halua hifistellä niin lohiöljyjä tai muita kotoa helposti löytyviä, kuten pellava- tai hamppuöljy tai kylmäpuristettu rypsiöljy.
Mitä enemmän opin tuntemaan Miestäni, sitä enemmän rakastan myös seisojaani ;)

Petri Koivisto
VOI -luokan keskustelija

Viesti Kirjoittaja Petri Koivisto » 25.3.2010 10:26

Joo en nyt ollu suinpäin rupeemassa vaihtaa ku koira muuten voi ihan hyvin.:)

Vastaa Viestiin