Koiran käytös

Koiran hoitamiseen liittyvää keskustelua

Valvoja: Maarit Seppänen

Vastaa Viestiin
Jussi Tuovila
Pentu

Koiran käytös

Viesti Kirjoittaja Jussi Tuovila » 17.3.2013 15:25

Hei!
Tässä isännän nimellä kirjoitan. Tarvisin vähän apua kun meillä on 3 vuotias seisoja ja se on minua kohtaan aika agressiivinen. Puri minua jalkaan kun komensin pois ruokakupilta kun annoin meidän kultsulle ruuan. No tässä eilen otin sen edestä kengän ja näytti hampaita ja jos en olis kerennyt vetään kättä pois niin olisi purrut :( En kohta uskalla sitä komentaan kun se on tuollainen. Mutta kyllä se on aivan ihanakin minua kohtaan :arrow: :D :lol: Onko kellään samoja kokemuksia? Niin ja sit kun meillä on 4 lasta niin pelkään että se voi pian joskus niidenkin päälle mennä. Ei ainakaan viel ole sellaisia merkkejä mutta koska sitä tietää.

Anu Sillanpää
NUO-luokan keskustelija

Viesti Kirjoittaja Anu Sillanpää » 18.3.2013 08:04

Kuulostaisi ihan siltä että koira on ottanut vallan eikä sillä ole auktoriteettiä ja lauman johtajaa :(

Suosittelisin kääntymään mitä pikimmin ammattikouluttajan apuun, jotta johtajuus mahdollisesti saataisiin koiralle selväksi. (Jos se on enää mahdollista kolme vuotiaalle koiralle ) Tilanne ei varmastikkaan parane itsestään varsinkin kun kerroit että alat epäröimään koiran komentamista - päin vastoin vaan pahenee kun koira oivaltaa ja vastoaa sinun pelokkuutesi ja arkuutesi komennettaessa :(

Jos itselläni olisi tuollainen koira täällä kotona lapsi- ja koiralauman joukossa, niin sen elinpäivät olisivat luetut :cry:

Pertti Tuorilainen
VOI -luokan keskustelija

Viesti Kirjoittaja Pertti Tuorilainen » 25.3.2013 12:28

Jokainen tyylillään mutta siinä vaiheessa kun ruetaan ihmiselle hampaita näyttämään niin mulla palaisi pinna ihan samantien. Et ole kertonut onko ollut sama tilanne koko kolme vuotta?

Se varmasti sulle niitä hampaitaan näyttää jos olet epävarma sen koiran edessä.

Hankalaa täällä antaa mitään neuvoa kun ei tiedä tapausta sen tarkemmin, mutta koiralle pitäs tehdä ainakin selväksi heti se että ihmistä ei purra.

Jussi Tuovila
Pentu

Viesti Kirjoittaja Jussi Tuovila » 25.3.2013 19:10

tuohon emännän aikaisempaan kirjoitukseen pientä korjattavaa:

tuo agressiivinen on mielestäni väärä ilmaisu, ennemminkin koira ei ole vielä aivan varma lauman arvojärjestyksestä. parempaan suuntaan kuitenkin koko ajan mennään.

koira on ollut meillä vasta pari kuukautta, mutta on todella hyvin koulutettu edellisessä kodissa. ja tottelee meitäkin todella hyvin.

ja tuo pureminen oli lähinnä näykkäsy, mut ei silti sallittavaa eikä hyväksyttävää.

tulevaa jahtikautta odotellessa :)

Vastaa Viestiin