pakastelinnun käyttö

Keskustelua noudon opettamisesta. Pohjana vanhat viestit.

Valvoja: Maarit Seppänen

Vastaa Viestiin
epätietoinen

pakastelinnun käyttö

Viesti Kirjoittaja epätietoinen » 22.2.2005 15:25

Eli pitääkö lintu sulattaa ja oletteko pakastaneet linnut kynimättä?Käykö kynityt linnut?

veijo toimela

Re: pakastelinnun käyttö

Viesti Kirjoittaja veijo toimela » 22.2.2005 15:45

Lintu semmosenhan pakkashen, "karvoinhen" kaikkinhen. Soppeli sulatus on kohilhan, eihän mettästyskoira halua jäistä kalikkaa kannella...mietippä omalle kohalle :o)

Ja kun sulatus on sopiva eikä raavon kans kauhiasti läträtä (turha hinkata mahottomia, homma kerralla kunthon ja kun toimii niin sepä siltä kerralla siinä), niin eiku uusthan pakkashen ja oottelemhan seuraavaa käyttökertaa. Jos itte ei tartte, niin kaverilla saattaa tulla joskus tarve ja mukava tarjota apua jos mahollista.

Petteri

Viesti Kirjoittaja Petteri » 22.2.2005 18:53

Minä olen sulattanut, kyninyt ja nylkenyt ennen valmistamista. Kynimättömästä linnusta tulee ikävän makuinen liemi.

Reseptejä on monenlaisia.

:-D

epätietoinen

Viesti Kirjoittaja epätietoinen » 23.2.2005 18:00

Mä vaan kysyin neuvoa koska mulla on vaan kynittyjä pakkasessa.Jos tarviin ruokaohjeita menen johonkin toiseen foorumiin!!!kummastkohan koira ottaa hajun voimakkaammin sulista vai linnun kropasta?On mulla mahdollisuus käyttää myös siipiä.

Pelastunut

Viesti Kirjoittaja Pelastunut » 24.2.2005 10:46

Syö linnut jotka olet ruuaksi ampunut ja käytä noutoon siipiä,nahkaa, dameja tai vahinkolintuja, ne on siihen tarkoitukseen parempia niin ei tartte ruualla leikkiä.

Jos koira tuo variksen tai harakan tuo se myös riistalinnut.

ps. jos nyt sattumalta löydät vaikka autonalle jääneen riistaeläimen sitä voi myös käyttää. Ei tartte olla tuore....

pss. autolla metsästys on kielletty

veijo toimela

Viesti Kirjoittaja veijo toimela » 24.2.2005 12:13

...ja kun saat noutohommat kohilhen, niin jatkossa ei tartte tosin ruoan kans leikkiä (niinkä "pelastunut" osuvasti kirjotti); seku vain sorsastusaikana päästää koiran juoksemhan pitkin rantoja tai lettojen päälle, niin ossaava koira tuo sieltä "reenilintuja" riittävästi yhen pennun koulutusta tai kokkeishin harjaannuttamista (vesityöt) varten. Enemmistö kuitenki mettästää iliman noutavaa koiraa ja noutavien koirien arvo on varsinki vesilinnustuksessa äärettömän tärkiä saalhin saamiseksi rephun.

Ja hyvässä lykyssä vielä raanakkoja jotka käytettävissä keittiössä ihan omiksi tarpheiksi.

Vastaa Viestiin