Ketun nouto

Keskustelua noudon opettamisesta. Pohjana vanhat viestit.

Valvoja: Maarit Seppänen

Vastaa Viestiin
Vötky

Ketun nouto

Viesti Kirjoittaja Vötky » 9.10.2009 19:24

Iltasella istuskelin joen rannassa ja ränkyttelin sorsille, joista muutama välillä vastailikin, muttei kuitenkaan vaivautunut paikan päälle - koiruuden olin jättänyt kämpille kun edellisellä kerralla sössi sorsat karkuteille.

Sorsien sijasta vastarannalle ilmestyi kuitenkin kettu. No siitäpä sitten koiraa paikalle ja joen yli kettua noutamaan. Joen yli meni kyllä ja pitkän käskemisen jälkeen hieman kanteli kettua ees taas, muttei vahingossakaan minun suuntaani. Liekkö inhotti ajatus joen ylittämisestä kettu suussaan vaikka joesta siis pääsee ihan kahlaamalla ylitse (vettä polveen asti). Eipä tuo mikään noutoihme muutenkaan ole, mutta kyllä kana- ja vesinnut kuitenkin tuo ihan kohtuullisesti isännälleen jahka on hengiltä saanut.

Mahtaako jollakin olla kokemuksia 'vesityöstä' tuollaisella hieman isommalla otuksella?
Viimeksi muokannut Vötky, 13.10.2009 08:00. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Mikko Riutola
AVO-luokan keskustelija

Viesti Kirjoittaja Mikko Riutola » 9.10.2009 20:39

Supi lähti joskus uimasille ja jäi harrastamaan kuviokelluntaa.
Kyllä se sieltä rantahetteikköön tuli mutta ei se ihan oikeaoppisesti käteen tullu.
Oli vielä pulskassa kunnossa loppusyksystä, lähempänä 10kg varmaan :D.

Vötky

Re: Ketun nouto

Viesti Kirjoittaja Vötky » 13.10.2009 08:00

Vötky kirjoitti:Iltasella istuskelin joen rannassa ja ränkyttelin sorsille, joista muutama välillä vastailikin, muttei kuitenkaan vaivautunut paikan päälle - koiruuden olin jättänyt kämpille kun edellisellä kerralla sössi sorsat karkuteille.

Sorsien sijasta vastarannalle ilmestyi kuitenkin kettu. No siitäpä sitten koiraa paikalle ja joen yli kettua noutamaan. Joen yli meni kyllä ja pitkän käskemisen jälkeen hieman kanteli kettua ees taas, muttei vahingossakaan minun suuntaani. Liekkö inhotti ajatus joen ylittämisestä kettu suussaan vaikka joesta siis pääsee ihan kahlaamalla ylitse (vettä polveen asti). Eipä tuo mikään noutoihme muutenkaan ole, mutta kyllä kana- ja vesilinnut kuitenkin tuo ihan kohtuullisesti isännälleen jahka on hengiltä saanut.

Mahtaako jollakin olla kokemuksia 'vesityöstä' tuollaisella hieman isommalla otuksella?

Vastaa Viestiin