Viesti
Kirjoittaja Chris » 16.1.2005 22:31
Jos saan luvan, pistäisin kans yhden ajatuksen tänne purtavaksi, toivottavasti ei tule kovin pahhaa mylläkkää. Kyseisen keskustelun aloittelijan päässä liikkuu luultavasti samansuuntaisia ns.kuvitelmia mitä minunkin mielessä. Eli niitä uusia ja vanhoja viestejä lukiessa saa aika lailla erilaisia näkemyksiä ja opetuksia ja suosituksia koulutuksesta jnpp, silti luultavasti jää asiasta tietämättömälle loppujen lopuksi aikamoisia aukkoja ns seisoja-sivistykseen, varsikin kun koirakuume on iskenyt. Minua hiukan vaivaa kysymys, että kuis paljon metsästävä lintukoira, eli nyt saksanseisoja karvoihin katsomatta pitää olla riistatilanteissa, ajatellaan nyt vaikka päiviä vuodessa, että se olisi konkareitten mielestä
onnellinen ? Jos joku pistäisi pikkaisen todellisia faktoja tänne, kuis paljon kukin koiraa metsästykseen liittyvissä tehtävässä käyttää, otetaan vaikka esim. vuosi 2004, en tarkoittaa mitään päiväkohtaista selontekoa, vaan suunta-antavaa. Ainakin mulle olisi siitä hitosti apua, tänäpäivänä ihmiset hahmottaa kaikkeaa helpommin asioita numeroissa, määrissä... jnpp.
Ajatuksen taustana on seikka, että jos se kuume iskee, ei siinä pahemmin ketään enää sen jälkeen kuunnella, eli kuunnellan kaikkia, mutta kuullaan,
mitä halutaan. Pahimmassa tapauksessa uskotaan vasta silloin, kun itse nähdään, eli silloin kun pentu on jo kotona...
Ja pahuksen harvoin tulee tietoa, kuis paljon siihen kuluu raha, erilaiset koulutuskurssit, koet, rokotukset...jne...jne. Ehkä joku sais siitä muita ajatuksia jopa muita harrastuksia, eli faktoja kehiin, jalojen metsästävien seisovien lintukoirien omistajat.
muita